Fotboll och kundtjänstsamtal

Sonen har haft det litet motigt ett tag. Ständiga förluster i alla fotbollsmatcher oavsett vilket lag han spelat med. Han brukar spela med flera årsgrupper. Men idag var det vinst,. 4-1. Det är bra. Helt andra pojkar än när de har förlorat. Här är en bild på sonen i full mundering. Det är extremt mycket roligare att få hem honom efter vunnen match.
image106

Så här ser han ut när han står i mål.
Nu sitter han och maken och ser på fotboll. ÖIS möter Häcken. Det vore bra för ÖIS att vinna tycker de. Jag bryr mig inte särskilt eftersom jag varken håller på det ena eller andra laget.

Idag är jag lite nöjd med mig själv. Vi är trogna Teliakunder. Har alltid haft deras bredban och det har alltid funkat jättebra. Så nu tänkte vi förlänga vårt avtal och samtidigt få digital-tv från dem. När jag beställde via internet så sa de att det skulle ta några dar. Men nu idag skulle det vara klart. Maken hade varit och köpt kabel för att förbinda alla apparater med varndra. Allt var ihopkopplat vad händer? Jo ingenting. Då ringde jag kundtjänst. Vad jag hatar såna där talmaskiner. Det känns extremt töntigt att tala med en robotröst tycker jag. Knappar definitivt hellre in på telefonen.
Nåväl jag kom fram efter typ 10 minuter det är rätt OK tycker jag. Men då var jag på fel avdelning.... Blev omkopplad och tänkte att nu får jag väl vänta igen. Men faktiskt inte. Det var nån käck tjej som svarade. Och sa att nej men det var väl inte så konstigt att digitaltvn inte fungerade. Och sen drog hon en lång harang om varför det kunde ta lite tid.... Tror Telia att jag vill veta hur dera ställverk funkar eller?? Det vill jag inte. Sen tyckte hon att jag inte kunde klaga på en gratistjänst. Då undrade jag om Telia gick med förlust nu när de erbjöd "gratis" digitaltv till typ alla sina bredbandskunder. Men nej det höll hon med om att så var det ju inte. Hon måste upplevt mig som extremt tjatig. Sen frågade hon om bredbandet fungerade och ja det kunde jag inte säga annat men det var ju inte det jag undrade över.
Till slut var hon så trött på mig att jag i alla fall fick en avgiftsfri bredbandsmånad. Mitt paranoida jag kilade genast ner och satte på datorn för att se så hon inte för att hämnas hade kopplat bort hela bredbandet. Summa summarum att i slutänden kommer jag att känna mig ganska nöjd med detta.

Nu ska jag städa. Som vanligt har det blivit lite sent men i morgon är jag mycket glad åt att det är gjort.

Kommentarer:
Hälsningar från : Maria

Du har blivit utmanad..=) Kolla in på min blogg!!

Hälsningar från : eva

Vi förlängde också avtalet mot att få tv-utbudet, min otekniske men trevliga man försökte få ihop det hela vilket slutade med att vårt trådlösa nätverk packade ihop, dottern likaså, och jag fick tråckla tillbaka apparaturen till ursprunget. Men vi har i allafall Telia-bredband ett år till :)

2007-09-14 @ 09:27:20
URL: http://www.insyniettvardagsliv.blogg.se

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits