äntligen frisk och tandläkare

jag är frisk och har idag spungit 4 kilometer -på 22 minuter - inte så bra men med tanke på att löpträningen legat på is ett bra tag så är jag ändå lite nöjd. Efter springandet tränade jag core. Så nu vet ni det. Antagligen kommer jag att få träningsvärk i morgon men det är rätt OK tycker jag.

Annars kan jag berätta att tandläkaren som jag går hos verkar ha ett förträffligt arbete. Hon har inte öppet på måndagar och inte heller på fredagar. Detta utrönade jag efter att ha lyssnat av hennes telefonsvarare där hon informerade om att hon öppnade i morgon tisdag. Om man fick akuta besvär fredag eller måndag så hänvisades man. Alltså var hon ledig hela helgen med kringdagar. Jag säger då det. Det gäller att inte drabbas av akut tandvärk. Jag gillar min tandläkare. Hon är extremt snäll. Nästan så jag blir iriiterad ibland när hon långsamt och tydligt beskriver vad hon ska göra. Men det är rätt bra. Då slipper jag fundera på om det ska göra ont. Ibland vill hon ha svar. Det har jag ofta undrat över. Alla tandläkare som jag har haft pratar med en. Vad förväntar de sig för svar?Man kan ju gurgla fram ett ja eller ett nej. Men mer är svårt. Då har det ibland hänt att min tandläkare tagit ur alla grejer ur min mun och mycket intresserat lyssnat på mitt svar och sen plockat tillbaka allt. Hur effektivt är det? Sen undrar jag alltid om hon kommer ihåg vad vi sa och om hon verkligen var intresserad. Vi får väl se om jag får en tid snart då skall jag rapportera om hur det gick.

Förövrigt har jag befunnit mig på mitt arbete idag.

Kommentarer:
Hälsningar från : Mia

Hej, jag tittade in till dig för att jag hittade en kommentar från dig på en annan blogg. Ville bara säga, att jag har haft en riktigt trevlig stund läsandes här! :-)

Hälsningar från : Pia

jag vet vad jogga är även om det var längesedan jag höll på med det, men vad är core?

2007-09-25 @ 09:30:24
URL: http://mammipiha.blogg.se
Hälsningar från : Jag

Pia: Core är träning för mage och rygg. Typ stabilitetsträning. Nyttigt men jobbigt.

2007-09-25 @ 20:43:23

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits