trött - piercing - mässa

hör i bakgrunden makens och sonens rop och uppmaningar till Zlatan. Det är fotboll. Ja det vet väl alla. Jag tycker inte det är så kul. Dessutom är jag uttröttad. Har haft en heldag på jobbet. Det är uttröttande att sitta och prata - lyssna - vara klok en hel dag.
Sen bar det av i ilfart till Götet. Dottern skulle pierca sig. I naveln. Det tycker jag är ett rätt OK ställe. Hon och kompisen hade planerat länge. Och i min enfald trodde jag att jag kunde skicka med kompisens pappa en fullmakt. Men icks sa nicke. Eller Panache som det var i detta fallet. Hur jag än försökte övertyga killen i telefonen så vägrade de. Föräldern måste vara med om ungen var 15. 16 hade kanske gått.... vad det nu var för juridisk skillnad mellan omyndigheten på en 15 eller 16-åring. Ja, ja man kanske skall vara tacksam för att de är seriösa. Å andra sidan tittade de varken på min legitimation eller nåt annat så det kunde lika gärna vart en annan "mamma".

Dottern var något blek efter "ingreppet".

Sen gick vi på gymnasiemässa. Sammanfattande intryck är : förvirring. Det var banne mig lättare på min tid.

Nu ska jag slänga ett öga på fotbollen. Dricka en kopp te. Sen krypa till kojs.

Kommentarer:
Hälsningar från : R3

VA!!!! Hur kommer detta sig ? Har för mig att vi hade en diskussion för några månader sedan där du var emot att ungar satte in grejer på kroppen....

Hälsningar från : Jag

Kommer inte ihåg. Jo just det. I ansiktet var det. I navlen har jag inte tidigare tagit ställning.

2007-10-17 @ 21:32:42
Hälsningar från : Jag igen

Man kan ju ändra sig :)

2007-10-17 @ 21:33:09
Hälsningar från : r1

heder åt panache. från och med nu skall jag alltid klippa mig där.

barn under 18 skall inte pierca sig eller tatuera sig, inte röka, inte snusa och inte dricka alkoholhaltiga drycker.

2007-10-17 @ 21:57:42
URL: http://shitlist.blogg.se
Hälsningar från : Åsa.S

Jag har också en 15-åring som skall välja till gymnasiet nu snart.... han har dock inte piercad navel..
;)

2007-10-17 @ 22:15:54
URL: http://glansigyta.blogg.se
Hälsningar från : Ulla

Gymnasievalet är en djungel. Sonen visste som tur var vad han ville. Han går nu första klass på Polhemsgymnasiet, Lindholmen. Annars vete 17 hur det gått. Det finns ju SÅ himla mycket att välja på.

2007-10-18 @ 06:10:11
URL: http://ulla67.blogg.se
Hälsningar från : Cajsa

Det är ju bra att dom är hårda med reglerna men alltså, om dom inte ens kollade på ditt leg så spelar det ju ingen roll. Då kan ju ungarna ta vem som helst från gatan med sig.

2007-10-18 @ 08:11:51
URL: http://newme.blogg.se
Hälsningar från : Jag

precis vad jag tyckte, en himla dubbelmoral. Eller också såg jag så förtroendeingivande ut :)

2007-10-18 @ 18:21:05

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits