tokaktiv helg

I helgen har vårt gym haft "Superhelg". Det betyder en himla massa olika pass för marknadsföring och medlemsvärvning. I alla fall så tog jag och maken oss iväg till ett föredrag om pulsbaserad träning med därpå följande pulsbaserade spinningpass. Det var verkligen jättekul.
Sen var det bara järnet som gällde. Jag och dottern skulle till IKEA. Frågan är alltid vilket vi skall åka till eftersom det finns två i Göteborg. Jag är ju internetvan :) så jag gickin och kollade var de hade den madrass som jag och maken skulle förbättra vår säng med.
Jo då den skulle finnas på:
 
Så det blev alltså till Bäckebol vi styrde kosan. Väl där handlade vi lite smått och gott. Åt lunch. Plädar, lakan, ljus och så var det då madrassen. Där den skulle ligga var det bara ett tomt hål. I såna här situationer blir jag alltid så irriterad och den stackars personal som finns i närheten får oftast då en rejäl skrapa. Dottern tycker detta är extremt pinsamt så igår väste jag bara fram nåt och sa att nu går vi. I alla fall så tänkte jag att vi väl ändå kunde kolla om den fanns på Ikea Kållered. Sagt och gjort. Dottern stod i kö vid info-disken och tog reda på att visst det finns 20 madrasser  på:  Men killen i informationsdisken garanterade ingenting. Nej vem räknar med det? På IKEA?  Dottern var rejält orolig för att hon skulle få samma svar som killen som stod framför henne i kön. Han hade varit och hyrt lastkärra och hade bestämt sig för att köpa en säng. Och den han ville ha fanns i lager men inte framme i butiken och eftersom man inte får köra truck när det är kunder i butiken så kunde de inte få fram hans madrass. Om de hade sagt samma sak till oss hade dottern planerat att ljuga för mig. Jag kan bara fantisera om vilka inre bilder som passerade i hennes huvud....

Nåväl på IKEA Kållered fanns madrassen. Sultan Tuvebo att bytas mot våra gamla bäddmadrasser som hängt med länge. Just där fick jag veta att våra goda vänner tänkte dyka upp på vår lösa invitation från dagen innan. Dottern skulle dessutom plötsligt på tjejmiddag.... Det går fort. Vi var hemma kvart över sex och hann riktigt bra. Maken hade förberett maten. En utomordentligt god linssoppa, med tillhörande vitlöksyoghurt. Sen blev det äpplepaj till efterrät. Vi hade det riktigt trevligt. Och hundrarna lekte med varandra.

Idag så var maken ruskigt sugen på att omsätta gårdagens nyförvärvade kunskaper. Så det blev en sväng till gymmet för en timmes uthålligthetspass. Innebär att man springer i behaglig takt under en länge stund. Håller koll på pulsen så att den håller sig inom ett visst spann. Det var en skön upplevelse. Efter att ha sprungit i en timme kände jag att jag skulle kunna fortsätt en stund till. Jag var alltså inte utmattad som jag kan vara annars.  Sen hem igen för middag. (Pasta). Jag hann med att sy om en klänning som jag köpte för två år sen och kommit på att bara jag kortar den kan jag använda den. Dessutom lagade jag dotterns älsklingsjeans. Sen tycker ni nog jag är knäpp men jag kunde inte låta bli att gå på yogan  - Vinyasa yoga - som var av annan sort än annars. Och nu tror jag att jag kommer att sova utmärkt på den nya madrassen.


Kommentarer:
Hälsningar från : ejmis

Vad fick du lära dig om pulsbaserad träning?

Hälsningar från : Jag

Ejmis! Jag lovar att jag skall skriva ett inlägg om det i morgon! Helt säkert.

2007-10-07 @ 21:00:39
URL: http://gutta.blogg.se
Hälsningar från : Badtanten

Men kära nån, vad får du din energi ifrån? Kan man få nåt tips.

2007-10-08 @ 19:14:59
URL: http://simhuset.blogg.se
Hälsningar från : r1

har bar en sak att säga om allt detta: mani. kom till mig så botar jag dig, eller åtminstone fixar ner dig till en annan nivå.

2007-10-08 @ 21:54:32
Hälsningar från : R3

men va fan R1, vi är väl vana att "höra" på henne ;)

2007-10-08 @ 22:03:31
URL: http://zanahoria.blogg.se
Hälsningar från : Jag

var och en blir salig på sin tro :)

2007-10-08 @ 22:17:41
Hälsningar från : Jag

Och gissa om jag sov gott!

2007-10-08 @ 22:58:39

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits