sköna söndag

Kommer ni ihåg Sköna Söndag?
Programmet där Susanne Lanefeldt knep och Malena Ivarsson var sexrådgivare. Efter lite letande visade det sig att året var 1986.... oj,oj tiden går. Men jag kan för mitt liv inte komma på vad hon som var programledare hette.

Ovanstående var en utvikning från att jag gillas söndagar. Speciellt när jag redan har palnerat maten så det bara är att sätta igång. Idag blir det stek med potatis och sås. En riktig klassiker med andra ord. Så nu ska jag på Tinamanér sätta in steken i 125 grader. Steken blir saftigare då. En grej som vi har i hushållet är en elktronisk termometer. Det är verkligen bra. Mycket lättare att veta när det är klart och  - under förutsättning att man satt på det - alarmet ljuder vi uppnådd temperatur.


Kommentarer:
Hälsningar från : Inga M

Nu blir jag nostalgisk! Minns sköna söndag som i stort sett det enda teveprogram jag uppoffrat mig för att se. Jag såg till att vakna i tid och satt uppkurad i soffan i morgonrock med en pläd och frukost framför mig och tittade. Vissa inslag minns jag än och jag gjorde en del av gympan med (!!)
Det är nog det enda program som jag skulle vilja se igen. Annars så tittar jag nästan aldrig på teve numera, det är så tråkigt.

Roligt att Du skrev om det här och påminde. Kommer tyvärr inte ihåg vad programledaren hette.

Hälsningar från : Jag

Ja visst var det mysigt. Jag tror nästan att det var ett av de sista programmen som många så och hade åsikter om... Det fanns ju inte så många kanaler då. Någon annan kanske kommer ihåg. Vi får väl se.

2007-10-21 @ 12:41:48
Hälsningar från : Ulla

Jodå, visst kommer jag ihåg Sköna söndag, men inte programledaren. Hon kan inte ha gjort något större intryck. Riktig söndagmiddag...mums!

2007-10-21 @ 13:42:48
URL: http://ulla67.blogg.se
Hälsningar från : Jag

Ahaaa! Catrin Jacobs var det. Det är väl skönt när man hittar svaret. I detta fall på SVT:s hemsida i ett reportage om Jacob Dalin. Nu börjar jag verkligen fastna i nostalgiträsket :) Jacobs Stege... Det var tider!

2007-10-21 @ 14:00:41
Hälsningar från : evans

Visst minns jag Sköna söndag. Visst var det Godmorgon Sverige på lördagar? Och Jacobs stege - ahhh! Det fick man ju inte bara missa! Jag har fortfarande Lordedana Bertés klänning fastbränd på näthinnan...

2007-10-21 @ 20:25:40
URL: http://evans.blogg.se
Hälsningar från : Camilliondollar Baby

Haha... ja, det kommer jag ihåg! Åh, kommer också ihåg Jacob´s Stege!

2007-10-21 @ 22:19:43
URL: http://BlogglosaCamilla.Blogg.se
Hälsningar från : Jag

Visst blir man väldigt nostalgisk. Undra just om man kommer att bli lika till sig över t.ex. CSI om 20 år!

2007-10-22 @ 22:07:32

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits