röd ros

image129 Denna ros är till min man.

Dagen började uselt. Jag skulle idag vara moderator på ett evenmang. En sån där dag när man dagen innan förbereder allt in i minsta detalj. Stryker kläder och putsar skor. Det sista jag gjorde var att ställa väckarklockan.
Tänkte att nu kommer jag att få svårt att sova men inte sov som en stock. Skönt. Ända tills jag insåg att min hjärna inte riktigt var med när jag ställde klockan. Jag skulle med tåget klockan 7. Ställde klockan på 6. ställde sedan om minutrarna till vad som var meningen tio i med det blev tio i sju. Det skulle ju stått 5.50 och inte 6.50.... Jag vaknade 7 efter första snoozen! Maken frågade om jag inte skulle varit uppe för länge sen. Gissa om det var lite stressigt. Jag var ju bara tvungen att tvätta håret, det var ju nyklippt. Sen hoppade jag i kläderna. Fönade håret. Vrålade till maken :Kan du köra mig? Och ja det gjorde han förstås. Han var dessutom lugn, fin och uppmuntrande (därav rosen). Jag hann till tåget. Sminkade mig på tåget. Och var trots allt till slut bara en halvtimme sen. Men det är segt med en sån start.

Sen gick dagen riktigt bra. Men vad trött jag är nu. Skall trotsdetta ta mig an städningen. Dottern verkar strejka denna vecka.

Kommentarer:
Hälsningar från : ejmis

Jobbigt att börja dagen med stress, skönt att allt gick bra ändå =)

Hälsningar från : Mia

Men kära nån! Vad har du för man egentligen? Nu menar jag förstås det där med (sexistiska) historier...;-) Annars verkar han vara en riktig guldklimp... *L*

2007-10-04 @ 20:38:30
URL: http://matmia.blogg.se
Hälsningar från : Tessan

Fy vilken morgon,tur att du jar en bra man & snällt av dig att ge honom denna vackra ros.
Hoppas att allt är bra annars.
Trevlig kväll :)

2007-10-04 @ 20:51:58
URL: http://guapo.blogg.se
Hälsningar från : Maria

Fy vilken morgon. Skönt att det fixade sig.

2007-10-04 @ 22:07:24
URL: http://lofgrens.blogg.se
Hälsningar från : olsson


För sent är aldrig kul.
B hade en biljett över till Elfsborg i dag,
tanken gick till rosmannen men kom inte längre
nästa gång?

2007-10-04 @ 22:37:08
Hälsningar från : Jag

Rosmannen hade säkert gärna följt med på fotboll även om det är ELfsborg som spelar:) (Han e ju ÖIS:are)

2007-10-05 @ 11:30:30

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits