klart, krig och fred?

Nu har jag gjort allt som jag skulle göra. Skönt. Nu kan man ägna sig åt räkor mm. Dessförinnan skall vi försöka att mäkla fred mellan mig och femtonåringen. Hon var så där oförskämd som bara 15-åringar kan vara. SInnet rann över och jag bodrade henne upp på rummet för att städa. TIll saken hör att det ständigt ser ut som en knarkarkvart där. Kläder högt ochlågt. Att lägga in ren tvätt i garderoben är inte att tänka på. Hon lägger allt i sin fåtölj. Sen flyttar hon på alltihop till sängen och så fortsätter det. Jag och sen var det en hel del fler detaljer som jag bara inte orkar med att beskriva.....
Hon har i alla fall kopplat ur sin dator. (jag påpekade för henne att man måste kunna dammsuga ibland för annars blir den förstörd av allt damm) Den står nu mitt på golvet på i lillebroderns rum... Han verkade inte ledsen över det..

Det hela blir ju inte bättre av att maken tycker att det inte är någon idé att tjata på henne. Det är extremt provocerande må jag säga.

Suck.

Kommentarer:
Hälsningar från : Åsa

Visst e det kul med tonåringar! ; ) Särskilt när man säger nåt o får svaret - och? Som om jag bryr mig då... Ibland så e det inte långt från att sälja dom på blocket till högstbjudande..o ibland kan dom gå riktigt billigt! ; ) Ha en fin kväll med räkmys! Kramar!

Hälsningar från : ejmis

Tonåringar...vad gör man??

2007-10-20 @ 22:57:12
URL: http://ejmis.blogg.se
Hälsningar från : Lillepip

Ja,håller med ejmis exakt!!!Må Gott,pip

2007-10-20 @ 23:45:35
URL: http://lillepip.blogg.se
Hälsningar från : r1

du verkar behöva en natt på ett gayvänligt hotell, älskade.

2007-10-20 @ 23:58:50
URL: http://shitlist.blogg.se
Hälsningar från : R3

Man kanske ska börja med att bli överens med maken vilka regler som ska gälla ? Jäkligt mycket enklare om föräldrarna är överens eller vad tror du ? Sedan får kanske "familjelyckan" eller pedagogiken komma , men som sagt...hon är väl som de flesta tonåringar. Ta ett snack med maken...ett hett tips, därefter...tja...

2007-10-21 @ 00:01:28
URL: http://zanahoria.blogg.se
Hälsningar från : Jag

Här har lugnet lägrat sig. Kläderna är undanlagda. jag och maken överens. Dottern "ska" städa. Vi får väl se hur det blir med detta. Hon har en planering. En skön söndag framför mig. Hm ett gayvänligt hotell hade väl inte skadat! Ett komplement till detta är våra hundpromenader. Mycket reds ut under dessa. Men som sagt de är bara ett komplement.

2007-10-21 @ 10:53:04

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits