idolträsket och sushi

nu har jag också hamnat där. Men mest beror det nog på att barnen är hemma och ville se på tv med sina föräldrar. Då får man passa på. Nu är det ju paus och jag passa på att kolla lite hur det ser ut där ute. Picassotejen sjunger enligt min åsikt outstanding.

Innan vi la oss i soffan så hade vi inmundigat en fantastiskt god sushimåltid. Nu för tiden äter alla här hemma sushi.

En fördel med att ha en raderad hårddisk är att datorn är lite snabbare nu. Inte enmassa skit som barnen har lagt in som stör. Sonen insåg att all musik var borta. Ja, ja tänkte jag. Det är väl en tidsfråga.

Imorgon är det dags för Mitt Afrika. Kunta och Kinte har bjudit tjejgänget på fest på ranchen. Man ska ju då leva sig in i detta. Jag har inte riktigt förberett mig klart för detta Men nåt blir det. Jag har lite olika idéer....

Medan jag är i Afrika så är maken på oktobeerfest. Lite olika teman man ändå teman :)

För övrigt präglas helgen av fotbollscup. Logistiken är planerad in i minsta detal. På söndag löses forbollen av med innebandy.

Kommentarer:
Hälsningar från : ejmis

Håller med dig om Picasso, jätteduktig!
Visst är det skönt att vara ensam hemma ibland, känns lite lyxigt att bara rå sig själv ett par dagar men sen är gubben efterlängtad =)

Hälsningar från : Ingrid

Måste ju erkänna att jag aldrig ätit sushi. Det bara måste jag göra någon gång, men här på ön är ställena som serverar det, räknade på ena handens fingrar (det var en klen ursäkt).
Ha en fin helg!

2007-10-26 @ 23:49:56
URL: http://dagbok.stenstugu.com
Hälsningar från : Inga M

Det måste vara något med sushi. Mina barn talar lyriskt om sushi som de ätit på bra restauranger, men jag har inte lyckats testa någon gång. Det låter lite läskigt med rå fisk också. Allt min mor präntat i mig när det gäller livsmedelshygien talar emot denna maträtt! Men jag borde väl ta mig samman och testa!

2007-10-27 @ 03:27:25
URL: http://inga.blogg.se
Hälsningar från : Ulla

Mannen har börjat gilla sushi, så nuförtiden äter även vi det, fast inte när sonen är hemma. Han är inte så förtjust i det. Ni verkar ha en intensiv helg framför er. Kom bara ihåg att hinna njuta av stunder. Ha en härlig lördag!

2007-10-27 @ 06:39:36
URL: http://ulla67.blogg.se
Hälsningar från : evans

Sushi är så gott! Synd att det inte finns några sushirestauranger här i närheten. Den närmsta, som var så bra att den fanns med i Guide Michelin, brann ned i somras :(

2007-10-27 @ 11:01:47
URL: http://evans.blogg.se

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits