fotboll och löner

på TV tycker jag. Maken däremot kan tillbringa åtskilliga timmar med att titta på fotboll. Just nu zappar han mellan två matcher :)

Vad mer att skriva en sån här alldels vanlig tisdag. Jag har varit på spinning. Det var riktigt jobbigt. Tror att jag är lite trött just nu. Jag hade glömt pulsklockan. Jag har faktiskt blivit lite beroende av denna. Det trodde jag verkligen inte. Men plötsligt saknades en dimension i träningen. Det är så himla mycket enklare att anpassa ett pass när man har klocka.

På jobbet rullar det på. Just nu är det fullt upp med löneförhandlingar. Löner är trist. Det är ju kul att få nån (lön alltså), men att sätta löner är tråkigt. Det är sällan folk är nöjda och det är ett evigt diskuterande. Förr så förhandlade facken för folk varje år men nu för tiden skall lönen sättas i ett lönesättande samtal. Oavsett om man är arbetsgivare eller arbetstagare skall man ladda sig med argument för varför man ska få eller ge den aktuella lönen. Ska bli skönt när oktober månad är över och lönerna klara.

Nu är det tvätthängningsdags igen.


Kommentarer:
Hälsningar från : Maria

Jo den är bra- var bara tvungen att sno den av dig;)

Hälsningar från : olsson

Finns en till här som Zappar mellan 2 matcher (hur orkar de?)
Behövs facket numera?
Funderar på att gå ur.
Mentaliteten sköt dej själv o skit i andra har tagit över.

2007-10-02 @ 22:33:04
Hälsningar från : ejmis

Jag använder också pulsklocka och tycker det är en liten "morot".

2007-10-02 @ 22:33:30
URL: http://ejmis.blogg.se
Hälsningar från : Jag

Olsson: Ja jag förstår inte. Sen jublar han "Åh jag lyckade byta kanla JUST när Zlatan skulle slå straff" Sen gör ha det igen byter när Zlatan gör mål. Sanrt tror han väl att han styr Zlatan med fjärrkontrollen :)
Facket? Ja det kan man fråga sig.

2007-10-02 @ 22:42:10
Hälsningar från : olsson

Tänk va häftigt det vore att kunna styra både Zlatan och facket med fjärrkontroll.

2007-10-02 @ 22:50:28
Hälsningar från : Pia

Facket...det finns väl bara till för att arbetstagande ska betala ännu en avgift ?

2007-10-03 @ 09:35:42
URL: http://zanahoria.blogg.se
Hälsningar från : olsson

Pia
Ja just nu känns det så, men trodde ändå på solidaritet, men det är väl bara att inse verkligheten.

2007-10-03 @ 19:37:42
Hälsningar från : Jag

Man vill ju gärna att det skall finnas någon slags solidaritet kvar...

2007-10-03 @ 20:13:13
Hälsningar från : Alexcarmen

I LOVE THIS VERY PAGE PLEASE KEEP UP THE GOOD AND WONDERFUL JOB.

2010-02-09 @ 08:40:02
URL: http://alexcarmen.3steps.com

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits