utvecklingssamtal

hade jag tillsammans med dottern idag klockan 17.00. Hennes fröken är så käck. Hon ringer alltid och så bokar vi en tid som i alla fall jag är nöjd med. Sonens fröknar skickar ut ett antal tider som är mitt under skoldagen. Med påföljd att maken aldrig kan vara med.

Åter till dagens samtal. Kort sammanfattning: Allt var bra. Men dottern kommer att behöva jobba på för att behålla sina betyg och också försöka höja sig i något ämne. Allt för att komma in på det program hon vill gå.

Dottern är förresten sjuk. Just när hon ska på PRAO. Den skulle vara på posten. Jag tänkte att det skulle vara så bra för henne att få en konkret upplevelse av att gå upp klockan 6 under två veckor... så blir hon sjuk. Anledning till detta är att hon vill söka till en gymnasieskola dit hon blir tvungen att resa. Det kunde vara bra för henne och lite känna på tidiga mornar i ett sammanhang tänkte jag.

Efter samtal och handling stack jag iväg på spinning. Så skönt det var. När jag kommer hem klockan 20 över 8 så ropar alla efter mat. Ingen har över huvud taget tänkt tanken att laga till nåt. Tvätten som jag bad att "någon" (läs maken) sätta på låg fortfarande i tvättkorgen. Jag blir så trött.

Det slutade med att jag fixade mat åt sonen och nu ska jag hänga tvätt.


Kommentarer:
Hälsningar från : Cajsa

Jag vill också kunna sitta och gapa efter mat och låta nån annan sköta tvätten. Undrar om man kan lära hunden göra sånt? ;-)

Hälsningar från : ejmis

Morrr! Arbetsvägra min vän! Kram!

2007-11-15 @ 20:30:04
URL: http://ejmis.blogg.se

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits