Tillbaka till framsidan

Det känns riktigt skönt att vara hemma igen. Allt har klaffat bra. SJ höll i princip tiderna. Det enda var en liten försening på vägen hem. Men det vara i samband med ett byte och i och med att sista tåget var i tid så rullade vi in på minuten.

Stockholm är stort tycker jag varje gång jag varit där. Det är nästan litet överraskande att gå in på vår lokal ICA-handel och där träffar man en massa folk man känner....

Vad har vi då gjort? En märklig sak hände och det var att vi hamnade på Götgatan innan affärerna öppnade. Jag och dottern är sällan tidiga. Svågern ville nämligen in och arbeta på lördagsförmiddagen. Därför hade han hetsat oss lite för att hanslkulle komma iväg. Och vi åkte ju hellre med honom än att kränga runt i en buss. Varpå vi var på Medborgarplatsen 10.45. Vi fick alltså tillbringa en kvart i hälsokostaffärer mm innan Weekdays öppnade. Där skulle ju dottern handla jeans. Sedan fortsatte dagen i shoppingens tecken. Tonårskläder varvades med bebiskläder till det väntade barnet. Även jag lyckades till slut hitta en kofta.

Mat åt vi på Tures i Sturegallerian. Några kändisar lyckades dottern se (de är ju inte så frekventa i vår lilla stad).

Annars var det som tidigare. Bra service och god mat på "Pensionat Gustavsberg".

Och som vanligt så skapade shopping med min lillasyster behov som jag inte tidigare visste att jag hade.... :)


Kommentarer:
Hälsningar från : Netto

Härligt med liten resa till stora Stocklahoma....brukar bli dyrt, dock! Hade jag inte läst dina tidigare inlägg så hade jag dessutom antagit att DU själv väntar barn.....även om min logik prompt hävdat motsatsen =) Tjipp, tjipp

2007-11-12 @ 00:03:18
Hälsningar från : Ulla

Härligt med en liten minisemester i den stora staden, men jag brukar tycka det är skönt att komma hem. Borta bra, men hemma bäst!

Hälsningar från : Cajsa

Stockholm är stort, men ändå så pass litet att man alltid springer på folk man inte vill träffa. =)

2007-11-12 @ 08:10:48
URL: http://newme.blogg.se
Hälsningar från : Lillepip

ha en trevlig m,åndag!pip

2007-11-12 @ 08:28:06
URL: http://lillepip.blogg.se
Hälsningar från : Eva

Jo, nackdelen med att bo här är väl just att man frestas av alla affärer. Så mycket att se, så lite pengar...

2007-11-12 @ 18:55:52
URL: http://suntliv.blogg.se
Hälsningar från : Mej till Netto

Haha det var väl att din logik hävdade motsatsen... nej här blir inga fler barn.

2007-11-12 @ 20:51:39

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits