teater - frissan - stockholm

Hoppsan. Vad kan detta komma att handla om? Jo först började allt som en vanlig arbetsdag så den tänker jag inte berätta om. Men på eftermiddagen hade jag klämt in ett besök hoss frissan eftersom jag de senaste dagarna har har hållit på att bli galen på min kalufs. Jag har ett hår som jag annars är extremt nöjd med. Jag var bara tvungen att göra nåt med det. Så nu har jag både klippt och slingat det. Jag är nöjd. Jag gillar också min frisör. Men vad hon pratar. Inte ens att hon är hes hejdar henne. Hon käkade halstabletter omväxlande med att dricka vatten. Grejen var att jag hade klämt in frisörbesöket innan jag skulle vara och presentera en teaterföreställning som kommunen bjöd invånarna på. Hon pratade, klippte, pausade, pratade osv... så jag började verkligen undra om jag skulle hinna. Men precis innan jag skulle bli försen så var hon klar. Jag andades ut. Lite synd att sitta och känna sig stressad. Jag tycker annars att det är rätt skönt att koppla av hos henne.

Sen teatern "En man utan skuld"  en enmansteater med skådespelaren Daniel Färnstrand: En monolog som beskrev han erfarenheter av att växa upp i en familj med missbruk och familjevåld. Den var bra. Och jag kan också bjuda på en bild: image186 Efter föreställningen satte jag honom på tåget och sen vidtog lite hemlogistik. Dvs köra dottern till träningen.

Imorgon åker jag och dottern till Stockholm. Kul att åka ensam med henne. Vi åker tåg. Det är ett sätt att resa som jag gillar. I Stockholm skall vi hälsa på min syster och hennes man. Snart åker de och hämtar sin dotter i Kina. Det är den stora händelsen i vår släkt för närvarande. Helgen skall ägnas åt umgänge och shopping. Det brukar vara kanon att hälsa på dem. De ser verkligen till att man får det trevligt. Vi får ju passa på nu innan de får barn. Sen blir det väl kanske inte samma service :)

Kommentarer:
Hälsningar från : maria

Tack för din titt och komentar hos mej!
Här ska jag kika in mer, men inte nu, ska lägga mej, men är ledig i morgon.
På återseende :-)

2007-11-08 @ 21:58:11
Hälsningar från : evans

Vad spännande att få åka till Kina och hämta sitt barn! Jag har två kollegor som gjorde detsamma i somras. Det verkar ha varit en alldeles fantastisk resa.

Hälsningar från : Cajsa

Vad underbart att få åka och hämta sin dotter. Kan tänka mig att väntan på att kliva på planet måste vara rent ut sagt förjävlig.

Hoppas allt flyter på bra för dom.
=)

Ha en bra helg!

2007-11-09 @ 08:27:34
URL: http://newme.blogg.se
Hälsningar från : Ingrid

Tack för din kommentar hos mig. Jag hoppas att ni får en riktigt trevlig helg i Stockholm!
Kram

2007-11-09 @ 09:11:46
URL: http://dagbok.stenstugu.com
Hälsningar från : Eva

Jaa du, Helena, de frisörer jag haft har varit likadana. Enormt pratsamma, man får knappt en syl i vädret :-)) Men, samtidigt väldigt trevliga. Roligt att du blev nöjd med nya frisyren.
Hoppas du får en riktigt trevlig helg här i Stockholm!

2007-11-09 @ 17:57:56
URL: http://suntliv.blogg.se
Hälsningar från : r1

tja, du ser väl vilken service du får hemma hos oss: - ska du ha vin? bag in a boxen står däääär.

och vi har bara två.

barn alltså.

2007-11-09 @ 22:08:12
Hälsningar från : Camilliondollar Baby

Spännande med en ny familjemedlem!

2007-11-10 @ 02:21:36
URL: http://BlogglosaCamilla.Blogg.se
Hälsningar från : Mej till R1

OK. Jag bokar in mig någon helg framöver!

2007-11-11 @ 19:51:32

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits