poetisk fortsättning

Jag bara måste dela med mig av vad jag snart fick svar på i mitt tidigare inlägg. Mia svarade i en kommentar och så tänker jag att dessa ord från Ebbe Linde till Karin Boye är värda ett eget inlägg. Tack Mia!


"Själens näckros"
All din dikts spänstiga renhet och
flickaktiga styrka
blommade i dessa ord.
Men jag har värre.
I mitt öra spökar en kuslig klangassociation
näckros nekros.


Jag tror att jag ska börja läsa mer dikter. Det är säkert bra för oss stressade nutidssjälar.


Kommentarer:
Hälsningar från : Mia

Länkar gärna till dig också! *L*

Hälsningar från : Inga M

Jag känner också det här med dikter, att jag borde läsa mer. För det är väl en träningssak att förstå och tolka. Ibland läser jag fina dikter som går till hjärtat och det känns värdefullt. Hos Lena J (Lenjangel) på min länkklista finns mycket i den vägen som jag gillar.

2007-11-26 @ 06:28:56
URL: http://inga.blogg.se
Hälsningar från : Åsa

Klart det e ok att länka till kig! Jag länkar gärna till dig med om det är ok för dig?
Ha en skön kväll där! Kram..

2007-11-26 @ 17:03:29
URL: http://snopie.blogg.se

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits