måndagar är snabba

jag tycker knappt jag hinner till jobbet förrän jag ska hem. Förmiddagen lyssnade jag på Lennart Lindén. Superbra föreläsare. Med bakgrund som militär och numera som konsult så far han land och rike runt och föreläser. Bl.a. om hur man hanterar besvärliga människor. Idag pratade han om mångfald. Får ni chansen så lyssna på honom. 
Det är kul när man både får skratta och tänka efter.  

Idag var jag sannerligen seg på morgonen. Jag tror det beror på att jag inte hinner vila ut på helgen. Såna helger när inget är inbokat är jag piggare efter. Men å andra sidan är såna helger tråkigare. En annan lösning är att göra helgen längre. Dvs korta av fredagen. Det skall jag försöka med denna vecka. Får se hur jag lyckas. Det är väl lite av en planeringsfråga.

Idag ingen träning. Hann istället köpa skor åt sonen. Han blev så glad när han för en gång skull kunde köpa just de han ville ha. Det är annars väldigt vanligt att de är slut i hans storlek. Själv har jag köpt fyra ittala kivi-ljustakar. De är så fina tycker jag. Idag blev det klara  och grå. 
 image195

Kommentarer:
Hälsningar från : Eva

Vad spännande! Skulle vara väldigt intressant att höra vad han säger om besvärliga människor :-)
Jag var också seg idag. Blir gärna lite för sent på helgerna. Man får lägga sig tidigare ikväll istället.

Hälsningar från : Cajsa

Jag tycker det är jätteskönt att inte ha något som helst inplanerat på helgen. Ibland när jag har flera helger på rad då något är inbokad så känner jag mig lätt stressad.

Det är helt ok att länka till mig. =)

2007-11-27 @ 08:42:41
URL: http://newme.blogg.se
Hälsningar från : Mia

Inga måsten under helgerna för mig längre...det är lugnast så! *L*

2007-11-27 @ 12:15:21
URL: http://matmia.blogg.se
Hälsningar från : Nina på Johangården säger

Har också haft Lennart Lindén på en föreläsning, mycket bra sådan.

2007-11-27 @ 23:44:56
URL: http://ninajohangarden.blogg.se

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits