har faktiskt skämts ett tag

över hur vår hund har sett ut. Han har verkligen varit otrimmad. Pälsen har tovat ihop sig och han har inte varit så fräsch så att säga..... sen när jag ringde runt här hemma i stan fanns det inga tider att få på trimmet förrän i december.... Men maken lyckades med att få tagi en tid relativ omgående. Det bästa var ju att jag slapp lämna in honom. Det är ju lite pinsamt när man inser att hon som ska klippa ser att hunden inte är i bästa  trim.

Maken hade i alla fall fått förhållningsorder i vad han skulle säga. Rycka hunden på huvudet. I övrigt rejäl nedklippning, lämna kvar morrhåren och pudelklippning på fötterna.

På vårt gamla trim brukade detta innebära att hunden kom tillbaka med öron som lövbiffar och nerklippt. Och man kunde nästan inte ana att det faktisk är en cocker.

Men så här fin blev han idag.
image188

Jag och maken tycker han dessutom verkade nöjd med sig själv. Ibland när hans öron har blivit nedklippta så har han verkat skämmas litet över sin nakenhet. Nu kan man ju faktiskt se att han är en cocker.


Kan dessutom bjuda på söta bilder på min arbetskamrats Blue Russian kattungar:
    

De är verkligen bedårande.

Annars har dagen varit bra. En arbetsgrupp jag varit med i avslutade årets arbete med en god middag på restaurang Respekt i Göteborg. God mat men framförallt trevligt sällskap. Det är kul att få lite flärd i vardagsarbetet ibland.

Förkylning hejdades av en god natts sömn. Fortsätter det på detta sätt är jag helt fit for fight i morgon.
Då stundar utvecklingssamtal för dottern. För sonens del är det dags på torsdag. Vi får väl se hur det blir.

Kommentarer:
Hälsningar från : Camilliondollar Baby

Vilka sötnosar!

Hälsningar från : Pia

Jo kom att tänka på en sak efter vårt samtal...gör riktigt mycket sås till lördagens festmåltid. Flinkan gillar sås och du vet ju att jag älskar såsen :)

2007-11-14 @ 00:09:26
URL: http://zanahoria.blogg.se
Hälsningar från : Ulla

Jag kan ibland känna mig lite naken när jag varit och klippt mig så jag förstår hur er hund kan känna sig. Det brukar ta ca en vecka innan jag är bekväm med klippningen.

2007-11-14 @ 05:35:41
URL: http://ulla67.blogg.se
Hälsningar från : Cajsa

Vad söta dom är allihop. Vovven blev ju jättefin! =)

Har själv försummat min hund lite och han har blivit lite tovig, men jag borstar honom själv så jag får ta tag i det.

Känner igen "nakenhetskänslan" som din hund upplever, min är likadan när pälsen åker av, hahaha!

2007-11-14 @ 08:15:39
URL: http://newme.blogg.se
Hälsningar från : r3

aha, det är de där räkmatade små liven! ko, de är verkligen gulliga.

har du sett att de sänder pusseldrömmar den 3:e o 4:e januari på tv? kanske vi måste ha en liten buffékväll då ihopa.

2007-11-14 @ 11:49:56
URL: http://shitlist.blogg.se
Hälsningar från : Åsa

Vilken sötnos!! Ha en skön kväll! : )

2007-11-14 @ 17:31:00
URL: http://snopie.blogg.se
Hälsningar från : Eva

Jättesöt hund!
Ja, barnen kan man ju klippa själv - när de är små iallafall. Men att klippa en hund är nog lite svårare, tror jag.

PS: Gulliga katter också. Min mamma hade en Russian förut.

2007-11-14 @ 18:46:58
URL: http://suntliv.blogg.se
Hälsningar från : r2

Har ingen erfarenhet av husdjur som ska klippas lr trimmas, men den dogen e ju go hela tiden (trots illaluktande mun som man inte kan trimma bort). Min gubbe hade fåglar o jag var lika omedveten okunnig varje gång de dog lr flög iväg som små nakna bolster. Råtta i garaget e nog det enda djur som fått mitt hjärta att gå i gång till attack. Men "på äldre dar" kan jag tänka mig en oliver, sam, timjan, bassilika, asta, viggo osv

2007-11-14 @ 19:01:35
Hälsningar från : Mej till Pia

OK mycket jordnötssås får göras...

2007-11-14 @ 21:08:57
Hälsningar från : mej till r3

är inte du r1 förresten.... men i alla fall låter det som buffe och pusseldrömmar kan bli kul!

2007-11-14 @ 21:10:04
Hälsningar från : mej till r2

Det går iofs att "trimma bort" andedräkten så att den blir mer behaglig. Tandstens skrpaning t.ex... men för närvarande har vi bytt mat så därför har han blivit mycket bättre. Nåästan så man kan pussa honom

2007-11-14 @ 21:12:05
Hälsningar från : Akinnah

Åh så fina djur! Jag saknar att inte ha katt hemma längre... / Annika

2007-11-16 @ 13:49:55
URL: http://akinnah.blogg.se

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits