Boktips

image192

Fick tips om denna bok från en väninna och nu vidarebefordrar jag det.
"Smuts" av Katarina Wennstam är helt klart läsvärd. Den ger en held del att tänka på.  Det är inte alltid så självklart hur man ser på saker och ting.

Följande är ett utdrag från bokus.com
"Jonas Wahl är framgångsrik advokat. Han har en stark och vacker fru, fina barn och ett i varje detalj designat hus. Jonas karriär har tagit ordentlig fart och han har fått ett erbjudande från TV att kommentera en traffickingrättegång som dominerar Sveriges nyhetsbevakning. Vad ingen vet är att han spelar ett mycket högt spel i medias strålkastarljus. Hustrun Rebecca hanterar sin chefsposition på TV perfekt och borde kunna luta sig tillbaka då barnen mår bra och alla berömmer henne för deras vackra hus. Men det finns en krypande känsla av att allt inte står rätt till och Rebecca undrar ofta vad Jonas gör alla kvällar han jobbar över. Men hon är en kvinna som har gjort förnekelsen till en konst och som ständigt putsar på familjens fasad - utåt sett en lyckad yrkeskvinna, mor och maka, men inombords växer tvivlen kring livet och äktenskapet.
Samtidigt utvecklas deras 14-åriga dotter Emma snabbt och hennes begynnande sexualitet pockar på. Emma lockas och skräms av sina egna fantasier och omvärldens reaktioner. Skammen bränner - men vem är det egentligen som är skamlig? Smuts är en spänningsroman och ett starkt familjedrama som landar mitt i debatten om sexköp och trafficking. Det är en skarp skildring av en värld där mäns rätt till kvinnors kroppar står över allt annat och där domstolarna väljer att titta åt ett annat håll."

Kommentarer:
Hälsningar från : r1

bra du gillade den. nu rekommenderar jag "det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra", samt "catcher in the rye", eller räddaren i nöden som den heter på svenska. av jd salinger... en historia om en väldigt speciell holden caufield..

läst den fem gånger redan. men det känns ändå som om jag missat nåt...

Hälsningar från : Karin

Nja, jag tyckte den var okej men inte mer faktiskt, tycker det är ett oerhört viktigt ämne attvåga skriva om men tycker inte hon lyckas helt! Jag rekar dock hennes andra böcker som hon har skricit innan, supersuper!

2007-11-25 @ 18:58:54
URL: http://karinrosa.blogg.se
Hälsningar från : mej till r1

Håller med dig om Salinger. Mycket bra. Kanske ska läsa den igen. Jag är på g med helvetesboken:)

2007-11-25 @ 20:05:32
URL: http://gutta.blogg.se
Hälsningar från : mej till Karin

kan hålla med dig till viss del just när det gäller trafickingdelen. Men jag tycket att det fanns andra kvaliteer apropå samhället i stort och familje i synnerhet. Hur vi förhåller oss osv. Jag får läsa hennes andra böcker.

2007-11-25 @ 20:07:16
Hälsningar från : Eva

Tack för tipset, låter absolut som en intressant bok.
Men tyvärr har jag ingen ro att läsa annat än mina studieböcker nu. Examination nästa månad. Så jag är totaltfokuserad på det. Hoppas jag klarar - så jag äntligen kan få roa mig att läsa andra böcker!
(PS: Helt ok att länka till mig)

2007-11-25 @ 23:05:26
URL: http://suntliv.blogg.se
Hälsningar från : Alex

Den boken skall jag läsa, tack för tipset!

(Det är helt OK att länka till mig, lägger in dig bland mina länkar oxå)

2007-11-26 @ 07:39:47
URL: http://nattfari.blogg.se
Hälsningar från : A

den verkar läsvärd!

2008-01-23 @ 16:28:51
URL: http://metrobloggen.se/detskrivnaordet
Hälsningar från : Abdullahemmy

Very good guestbook. Interesting!

2010-05-10 @ 09:12:44
URL: http://abdullahemmy.3steps.com

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits