vad gör jag med alla bilder???

image63
det är väl ett typiskt exempel på ett i-landsprobem. Förr var man sparsam med filmen. Ibland tog man två bilder för säkerhets skull. Vid väldigt speciella tillfällen. Lika ofta blev det enda kortet man tagit misslyckat. Nu knäpper man en massa, och slänger eller sparar så man vet knappt hur man har det. Jag kommer aldrig ihåg vilka kort jag lagt över på datorn så då blir de inlagda igen eftersom jag inte raderade dem från kortet gången innan......

Och kommer ni ihåg Instamatikkamerorna. De som man köpte X-kubsblixtar till? Fantastiskt!
Då kom bilderna i paket. Och man hade inte råd att framkalla så många filmer.

Idag tar man hur mycket kort som helst. Minneskorten ligger och väntar på att föras över till datorn där de ska katalogiseras och sen ska man skriva ut några och därefter så ska det göras säkerhetskopior på cd..... Det är väldigt stressigt!! Typiskt i-landsproblem.

Kommentarer:
Hälsningar från : Ofelia

Tell me about it. ;D

...och du är så välkommen åter så. ;)

Hälsningar från : Pia

Jo du....satt igår och grejade med kort, har fått in dem på datorn....nu ska man bara, precis som du skriver få det på en säkerhetskopia....inga tomma cd hemma ! Fasiken nu blev det inte klart likt förbaskat. Glömmer alltid att inhandla cd-skivor.

2007-05-15 @ 05:42:15

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits