småstadssöndag

Idag har jag varit relativt sett arbetande hela dan. Om man med arbete jämställer aktivitet. Först sov vi faktiskt ovanligt länge för att vara oss men ändå inte så länge. En god frukost avnjöts. Sen fick vi med oss sonen ut på en hundpromenad. Han är lite go med det att han faktisk gillar att gå ut med oss. Då kan man föra små trevliga samtal. Sen fick vi ett ryck och åkte till diversehandeln där man typ kan köpa allt till huset. Där var dessutom halva resten av stan också. Solen sken ju och plötsligt verkade alla ha kommit på att det nu var dags att ta itu med det dåliga samvetet. Träolja, mögeltvätt och litet växter inhandlades. Och inte att förglömma en ny baden-badenstol till mig. Dyna hade jag hemma men själva stativet hade gjort sitt och låg sedan i höstas på tippen. Men med enbart dynan kan man inte ligga och vältra sig som en vällustig säl i solskenet. Där låg jag sen efter middagen och läste isländsk deckare. Det är lyx tycker jag.

Sen när vi kom hem så fick till och med jag ett ryck och började rensa i trädgårdslandet på vår framsida. Och det blev faktiskt färdigt. Nu funderar vi på att ta bort en stor del av det och lägga plattor för att vi tror det skulle bli bra. Vi får väl se. Det brukar ta lång tid innan vi kommer till skott med sånt där så jag lär nog få rensa fler gånger.

Sen stack vi iväg på ett spinningpass. Det var riktigt jobbigt. Jag är fortfarande törstig.

Nu har jag dammsugit här hemma och känner mig mycket nöjd med dagen. Just det jag slängde lite skor emellan allt annat. Lite mer feng shui skulle nog göra gott i mitt hus. Jag ska fundera på detta :)

Kommentarer:
Hälsningar från : Pia

Erbjudandet står fortfarande kvar kära väninna......röjerbjudandet menar jag.

2007-05-21 @ 08:19:05
Hälsningar från : Karin

Herregud säger jag, ni vet hur man gör det bästa av en dag...jag hinner knappt med en av de där sakerna om jag försöker hårt, haha!Det är pli på er det ska gudarna veta!


Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits