hinna

hinna kan betyda fler saker. Jag tycker det är intressant med ord. Hinna som verb eller hinna som substantiv? Jämför dess två ord. Det är båda ord som faktiskt uttrycker en gräns, något begränsat. Att hinna i tid är en rätt exakt fråga. Hinnan på något kan spricka. Kommer man försent hann man inte. Det är odiskutabelt. Spricker hinnan är den borta.

Varför nu denna utläggning? Jo jag måste säga att det verkligen är svårt att hinna med allt just nu. Det är för mycket lediga dagar. Och jag känner att det är bra för mig att vara ledig på klämdagarna. Så just nu är det racertempo. Det gäller alltså att hinna med allt. Idag har jag hunnit jobba alldeles för mycket. Jag har inte hunnit med att köpa nya skor (till sonen alltså) Jag hann också med ett träningspass. Sen har vi ätit alla tillsammans och sen har jag jobbat lite till.

Nu har jag banne mig hunnit med ett blogginlägg också :).

Jag säger bara Godnatt!

Kommentarer:
Hälsningar från : olsson

Hinna som verb
Va på ett möte där någon kom för sent(inte jag)
så sa någon,
är din tid viktigare än min?
Den är att tänka på.
Fullt ös medvedslös.

2007-05-15 @ 23:05:58

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits