arbete förhindrar månget tillfälle till synd

... har någon sag, det skulle kunna vara Luther. Men säker på detta är jag inte. Någon kanske vet. Idag har jag i så fall haft ytterst få tillfällen. Efter en alldeles för lång arbetsdahg är jag nu här hemma med en nästan fullständigt tom hjärna. Ibland har man inte mycket mer att göra än att sova och arbeta. Det låter litet som om jag klagar men det gör jag egentligen inte. Känner mej bara väldigt trött.

Över till nåt annat. Häromdagen så lade dottern sitt huvud på sned och frågade så rart: "Mamma, jag har lagt undna en tröja..... skulle ni inte kunna göra en deal med mig så att ni betalar 300"  Hon fick inget svar för jag gjorde som man som förälder gör ibland. och sa att jag skulle diskutera det hela med pappa. Han är betydligt mer proncipfast än jag i sådana här frågor. Idag så ringer hon på jobbet. Och jag har ju inte bestämt mig. Hon har haft litet svårt att få ihop sin ekonomi sen hon fick börja använda barnbidraget ejälv.... Det slutade med att hon köpte tröjan på öppet köp. Så nu ska vi se hur det hela slutar, Jag är inne på att låta henne få jobba av tröjan. En städning skulle det kunna vara värt :)

Japp och vad sker förövrigt här hemma. När hjag kom hem från min alldeles för långa arbetsdag så frågade jag maken om vi inte ekulle kunna ta en hundpromenad. Visst sa han. Trevligt tänkte jag MEN då visade det sig att det var ju Champions League final. De håller på Milan. SOnnen är en något luttrad förlorare (han håller på ÖIS) så hans senaste taktik är att hålla på det lag han inte håller på för då vinner det laget som han egentligen håller på...... Magic so to speak.

Nu ska jag dricka en kopp te. Sedan krypa ner i sängen med en engelsk deckare. Det blir en bra avslutning på en jobbig dag.

Kommentarer:
Hälsningar från : Pia

Behöver prata med dig....minnet är ju inte riktigt som det var för några år sedan...jag ska på 50-års kalas på lördag ! Försöker ringa dig i morgon igen. Pöös på dig

2007-05-23 @ 23:24:50
Hälsningar från : Karin

Jag får la säga grattis till er familj då, jag håller ju på Liverpool (och de borde ha vunnit minsann)...dålig match kan du hälsa, Liverpool borde vunnit =)


Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits