som vanligt igen

dvs maken ropar plötsligt. "Dra in markisen det reganr". Idag var det skolavslutning och det var verkligen som vanligt igen. Nu skulle man kunna tro att det regnade när vi alla stod där för att se på våra telningar - nåja rätt stora har de hunnit bli - medan de sjöng och såg sommarglada ut. Nej då sken solen . Till och med så man var lite varm. Sen hade vi tänkt att vi skulle gå ut och äta tillsammans med de små. Vad tror ni blev av det? Inte mycket. DOttern bara tittade på oss och sa helt frankt: "Nej jag ska göra nåt annat" SOnen meddelade i förbifarten "Jag ska gå och bada". Så där stod vi och tittade på varandra.

Tog cyklarna och åkte hem. När sonen var hemma och hämtade badkläder så sa han att "Om ni köper nåt så kan jag tänka mig nåt också....." Det slutade med hämtmat från Musses. Eller kanske väntmat för det tog onekligen lite tid.

Nu är vi mätta. Och som sagt det är som vanligt igen med temperaturen. Vi fick ta på oss långärmat när vi var ute med hunden på kvällspromenad. Inatt skall det väl inte vara några problem att sova för värmens skull i alla fall.

Kommentarer:

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits