solen finns och nytt nagellack

idag har jag sett den. Eller om solen nu kan vara femininum eller maskulinum....

Men man skall väl inte klaga på att regnar. Det finns de som har det mycket
värre. Detta är verkligen fruktansvärt. Jag har alltid förhållit mig lite skeptisk till alla domedagprofeter som talat om klimatförändringar etc, men nu börjar även jag oroa mig för vart vi är på väg och vad vi har gjort med vår jord.

Nu över till nåt helt  annat - imorgon börjar Gothia Cup. Sonen är rätt lagom nervös inför detta. De ska möta Surrey Elite 2, ett tyskt lag och ett skånelag. Det skall i alla fall bli kul att titta på honom när de spelar, även om jag alltid tycker att det är lite nervöst.

En annan sak som inträffar i morgon är att det är sista veckan på min semester. Det är trist.

Men sammanfattningsvis kan jag väl ändå konstatera att denna söndag har varit bra. Jag har varit i Götet med dottern. Målat naglarna med mitt nya nagellack som jag inhandlade igår när jag var på shoppingtur med min lillasyster. Hon har betydligt mer exklusiv smak än jag. När vi hade spanat runt på parfymeriet och slutligen hittat ett nagellack som vi båda tyckte var snyggt så sa hon att hon kunde vara storsint nog att låta mig få köpa det.  Det fanns bara ett kvar...Glad vart jag med höll på att sätta i halsen när jag skulle betala.... hmmm... nu ska vi se om kvalitet lönar sig. Det var i alla fall vad systern sa:"Ett bra nagellack sitter mycket bättre..." Och det är i vilket fall som helst mycket snyggt!


Kommentarer:

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits