...och solen sken...

..på ond och god. Detta var en vecka som heter duga.
Söndagen var rätt kall. Solen sken. Vi startade med halvdag i backen. Ja utom maken som åkte längd... jag med på eftermiddagen. Barna åkte snowboard.
På måndagen var det bara 31 grader minus när vi kom fram till Ramundberget. Men allting går. Och det blev varmare. Halvdag i backen. Sen liften upp på fjället och alla vuxna på tur till Össjöstugan. Det var väldigt kallt skall jag säga. Och spåret som vi tänkte åka tog slut. Vi träffade en som erbjöd sig att teckna en livförsäkring....Men solen sken. Sen på kvällen middag hos mor och far. Tack för det!

Nästa dag var vi inte i backen utan tolkade upp på fjället. Solen sken.
 HÄr ser ni alla åka iväg. Vi trillade då och då. Men vi var mätta, nöjda och glada efter att ha käkat våffla. Och inte behövt anstärnga oss för att komma upp på fjället. Vi frös bara lite om händerna. Denna dag var det ju bara c:a 10 minus....

Sen försvann solen. På onsdagen såg det ut så här när jag och maken begav oss ut på tur till Bruksavallarna och tillbaka till Ramundberget. Det var dimma och typp 50-60 m sikt. Men vindstilla och lagom kallt.  Vi var mycket nöjda efter att ha klarat av denna dag som avslutades med en femkilometare.

På torsdagen var det utför som gällde mest hela dagen. Och nu var solen tillbaka och det var under 10 grader kallt och det var bara så perfekt som det kan vara ibland.  fast jag ser ju lite betänksam ut.  Mest tror jag det beror på att jag inte är helt säker på att maken trycker på rätt knapp...

Ja sen blev det molnigt och så igen men behaglig temperatur. Vi genomförde vår årliga grilltur vid Stadsåns vindskydd. Bästa brasan på flera år.

Ja detta var en kort berättelse om vår fjällsemester. Vi lämnade Baggården kl 16 och körde innanför stadsgränsen 00.59. Bra kört tycker jag.

Kommentarer:
Hälsningar från : Karin

Ooooooh, vilka bilder!det ser mysigt ut!Tur att jag ska till Sälen om inte allt för länge!Jag längtar!Bilderna sätter igång mitt snösuuuug!!!

2007-02-18 @ 13:07:29
Hälsningar från : Anonym

det ser ju helt fantastiskt härligt ut! synd med det kalla bara. egentligen tycker jag att februarilovet borde flyttas några veckor framåt, så att solen får en lite större chans mot oss ynkliga små södersvenskar.

2007-02-19 @ 17:44:28
Hälsningar från : jag

det var helt ok trots kylan. Det blåste inte och solen värmde lite i alla fall.

2007-02-19 @ 22:10:41
Hälsningar från : lilla jan

Tur att du köpte nya vantar,men frisk luft stärker o bilderna är härliga.

2007-02-19 @ 22:11:24
Hälsningar från : Anonym

ja dem hade jag nytta av!

2007-02-20 @ 20:12:45

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits