varför och gymfunderingar

kan det inte sluta regna?? Detta trista gråa våta väder som gör att det aldrig är dag ute. Idag såg jag flera på gymmet som brukar lovsjunga möjligheten att vara ute i naturen och springa. Ha säger jag. Nu har de fått bekänna färg. Löpband inomhus är perfekt ibland.

Idag blev det core och sen sprang jag 6 km uthållighet och avslutade med 2 km intervall. Nu känner jag mig mycket nöjd. Jag tror att jag är lite förvirrad för ni skulle se mig i omklädningsrummet. Glömmer t.ex. låsa in väskan - där min plånbok ligger. Idag när jag skulle ta på mig upptäckte jag att min pulsklocka saknades. Den brukar alltid ligga i väskan och jag tar sällan eller aldrig upp den hemma. Som tur var hade någon hittat den igår och lämnat in den. Tack snälla den personen. Ja hjärnan hänger inte riktigt med alltid.

Det är lite småkul att se alla som nu tar tag i kroppen igen. Mycket folk på passen och svetten flödar. Efter ett par år så kan man se de här olika gymårstiderna. Efter nyår brukar det vara en hord av folk som har avgett nyårslöfte. Då är det trångt c:a 2 månader. Sen avtar det för att ånyo nå en topp innan sommaren. Det är väl när man inser att man kommer att behöva visa sig nästan naken inför publik som ångesten slår till och man börjar träna igen. Sen är det neråt på sommaren. Då tränar inte jag heller mycket på gymmet utan är faktiskt ute och springer i naturen. Om det inte regnar förstås. Sen blir det höst och då är det dags att ta itu med alla grillkvällars resultat på figuren. Någon annan förklaring kan jag inte se. Ett par månader in på hösten brukar det vara en downperiod och så var vi tillbaka vid jul igen.

Igår bytte jag batteri i min pulsklocka varpå alla tidigare träningstillfällen som var lagrade försvann. Trist. Därför kommer jag att skriva lite träningsdagbok här i stället. Därav ny kategori. Träning.

Nu ska jag njuta av stillheten och planera kvällen festligheter. Vi är bjudna på 50-årskalas till ett par som båda fyller. De har fest mittemellan. Kul grej som en jag känner skulle kunna ha sagt.

Kommentarer:
Hälsningar från : Helena

Så flitig du har varit idag. Själv har jag haft migrän hela dagen så den har inte varit så njutnings full.
Regnet, det börjar vi vänja oss vid. Det har ju varit samma väder hela året. Man ropar ju högt när man ser en skymt av en blå himmel.
Ha det.

Hälsningar från : Åsa

Ja detta vädret e verkligen tråkigt! Usch..jag borde oxå ta mig i kragen vad gäller träningen..konstigt nog så har jag inte gått upp under dessa månaderna sen olyckan trots noll i träning..men efter nyår! ; )

2007-12-28 @ 17:33:13
Hälsningar från : Mia

Peppar, peppar men nu har det inte regnat här på flera dagar, det har nästan varit lite vårväder istället med många plusgrader och sol men snön kommer nog snart... *L*

2007-12-28 @ 17:43:30
URL: http://www.matmia.blogg.se
Hälsningar från : Åsa.S

Vad duktig du är!
Själv har jag jobbat...
Ha så kul i kväll!

2007-12-28 @ 18:32:43
URL: http://glansigyta.blogg.se
Hälsningar från : den andra helena

du är verkligen ett föredöme för oss andra slappa skagenbrats. go girlie.

2007-12-28 @ 19:47:16
Hälsningar från : Karin

Ja, jag blir peppad av ditt träningssnack, ska ta itu snart emd nya tag och du lärde mig massa i jul..tack!

2007-12-28 @ 21:11:58
URL: http://karinrosa.blogg.se
Hälsningar från : Sus i dus

Men gud vad du är duktig!
Jag har verkligen legat på latsidan! Inte ens en prommis har det blivit!

Skärpning på mig!
Jo jag gör både smörgåstårta och prinsesstårtan själv se bildbeviset på bloggen! Hehehe...
Sockerkaka blir det i morgonbitti, orkade inte i kväll!

Ha en skön fredagkväll!
/Sus

2007-12-28 @ 21:40:48
URL: http://sus68.blogg.se/
Hälsningar från : olsson

Va pratar helena om?slappa skagenbrats???Men efter nyår är vi alla igång som vanligt efter nyårslöftena, eller hur?

2007-12-28 @ 22:50:06
Hälsningar från : Helena till den andra och Olsson

Själv har jag inga som helst synpunkter på några andras insatser
:) Kram och puss på er.

2007-12-29 @ 01:14:43
URL: http://gutta.blogg.se
Hälsningar från : Helena till Sus

jag är imponerad !!

2007-12-29 @ 01:15:33
URL: http://gutta.blogg.se
Hälsningar från : Helena till Karin

hmmm kul att kunna dimpa ner med någon slags kunskap mellan Roffes tankar. Kram på dig.

2007-12-29 @ 01:16:53
URL: http://gutta.blogg.se
Hälsningar från : Ulla

Du beskrev mitt träningsår. För så är den krassa verkligheten *L* för mig och många andra. Men jag tänker att det är bättre att träna i perioder än inte alls. Ha en bra dag!

2007-12-29 @ 09:35:09
URL: http://ulla67.blogg.se
Hälsningar från : Helena till Ulla

Det är klart att det är bättre att träna i perioder än inte alls. Ha det gott!

2007-12-29 @ 11:43:28
URL: http://gutta.blogg.se

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits