lite mer färgglatt!

sa jag att jag tänkte kä mig på julafton. Jag tror han förväntade sig något annorlunda för han såg lite fundersam ut när jag tog fram det grå linnet som jag köpt att ha under min nya kofta från jackpot. Färgen på koftan? Svart. Som vanligt. Jag är fast i det svarta träsket. Vet inte hur jag ska ta mig ur det. Jag har iofs ett vinrött linne :)

OK sa maken det blir ju svart och ljussvart då - alltid nåt.

Här har lugnet lägrat sig någorlunda. Jag ska faktiskt ta en sväng till gymmet om en stund. Har inte riktigt bestämt mig vad jag ska göra: springa och core eller spinna och core. Jag tror det trots allt blir löpningen då slipper jag stressen emllan passen. Så får det bli. Sen kommer jag hem och får middag. Sen skall skinkan in ugnen. Vi gör den i ugnen med stekpåse i 125 grader. Det tar lång tid men blir bra! 

I övrigt präglas kvällen av fotboll. "El clasico" Dvs Barcelona v. Madrid. Följande står att läsa om detta event i Wikipedia:

"El Clásico är namnet på fotbollsmatcher som spelas mellan de spanska lagen FC Barcelona och Real Madrid, vilka väcker stor uppståndelse såväl inom media som bland fans. Sedan år 2000 har Barcelona vunnit tre av mötena, Real Madrid fyra medan sex stycken har blivit oavgjorda."


Apropå forboll såg jag på Fever Pitch igår. Engelsk film är oftast bra. Colin Firth är alltid lagom charmig. Denna film hade både jag, sonen och maken utbyte av. Men som alltid boken är bättre å andra sidan slapp man alla forbollsreferaten av matcher som fanns i boken.


Kommentarer:
Hälsningar från : Alex

Svart är snyggt, funkar till allt!

Hälsningar från : Mija

Tack snälla.. :) God jul!

2007-12-23 @ 19:54:06
URL: http://mammamija.blogg.se

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits