jag en ängel?

det tyckte i alla fall systern och svågern. Idag hade den lokala simklubben sitt årliga lussetåg. Då simmar lucia med tärnor och tomtar kring i olika formationer i en nedsläckt simhall. Det är tjusigt skall jag säga. Detta brukar då ackompanjeras av en kör som sjunger traditionella julsånger.

Idag när jag och sonen var ute och inhandlade skjorta så ringde mobilen. Det var svågern. Kören bestod just i den stunden av två personer.Min syster och svåger. Det är klart att man ställer upp. Vi fick slänga om schemat något. I stället för näringsrik och hemlagad god mat blev det pizza. Sen hastade jag iväg till den lilla kören. Det hade hunnit bli några fler. Men många var vi inte. Vi sjöng så det stod härliga till. Systerdottern, 14 år, tyckte det var extremt pinsamt och hon hade hört bättre :) Jaja jag kände mig i alla fall snäll.

Sen hann jag dessutom till träningen. Och nu är jag hemma igen.

På stan hann vi med att köpa lite julklappar och i samband med att jag var och reklamerade ett halsband som gått sönder - utan problem - så köpte jag denna fina skål:
 Den kan man ha både det ena och andra i. Sen blev det desutom fyra nya glöggmuggar som skall invigas något senare ikväll. Där ser man vad bra det är när man utan diskussion byter ett trasigt halsband utan att ifrågasätta behandling eller ens fråga efter kvitto.

Så jag känner mig nöjd med dagen i stort sett. Nu är det inte så många dagar kvar innan jul. Denna jul ser jag verkligen fram emot. Det ska bli väldigt skönt att vara ledig. Dessutom fick jag ett sms från en av Skagenflickorna som flaggade för afterwork på fredag. Visst låter det som en trevlig inledning på en lång julhelg?

Kommentarer:
Hälsningar från : Camilliondollar Baby

Låter mysigt med luciatåg i vatten.

Hälsningar från : Åsa

Låter roligt o mysigt det där! En skön dag ialf.. Ha en riktig god natt! Kram..

2007-12-16 @ 23:52:12
Hälsningar från : Junitjej

Vilken snygg skål!!

2007-12-17 @ 06:27:28
URL: http://junitjej.blogg.se
Hälsningar från : Karin

Hihi, du rycker in när man behöver dig som allra mest! Bra att veta inför eventuella problem som kan uppstå =)

2007-12-17 @ 10:54:20
URL: http://karinrosa.blogg.se
Hälsningar från : evans

Vilket annorlunda lussetåg, men jag kan tänka mig att det är vackert.

2007-12-17 @ 12:46:16
URL: http://evans.blogg.se
Hälsningar från : Vaniljis

Låter vackert och trevlig inledning på helgen som kommer! ;) Kram

2007-12-17 @ 17:14:40
URL: http://vaniljis.blogg.se

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits