har du tvättat mina tomtebyxor?

frågade sonen. Det är mycket såna samtal i familjen. Har du gjort det eller det. Lite nyfiken blev jag dock då han frågade. Började fundera på om han skulle klä ut sig eller nåt. Men nej så var det inte han vill ha dem att sova i.

Annars är allt så bra. Imorgon har ett helt möte bokats av vilket innebär att jag plötsligen har nästan en hel förmiddag "ledig" Det innebär att jag kan ta itu med alla pappershögar som balanserar överallt i mitt rum. När vi bytte loklare var det någon som bestämt att vi inga hurtsar skulle ha utan bara skåp. Denne någon skall jag ta ett allvarligt snack med. Var skall man lägga allt som dräller in??? Vi har verkligen extremt långt kvar till det papperslösa samhället. Det blir bara värre och värre. Och tänk så mycket som bara kommer in och sedan direkt åker till "runda arkivet" Det är ett betydligt större resursslöseri tycker jag än att få en telefonkatalog en gång per år.
För jag antar att rätt många har nåtts av uppmaningen att avbeställa sin telefonkatalog. Jag för min del vill ha en. Jag använder den då och då. Dessutom är det lite bra att ha alla viktiga telefonnummer tillgängliga utan att behöva vara beroende av en dator. Så var det med det.

Kommentarer:
Hälsningar från : ejmis

Det papperslösa samhället tror jag tyvärr inte att vi kommer att få uppleva...

Hälsningar från : olsson

Det finns 118118
Allvarligt: hur många ggr kollar du telefonkatalogen per år?
Du kan ju beställa en vartannart år.

2007-12-04 @ 23:14:09
Hälsningar från : Mia

Papperslösa samhället? Ja, det var ju en utopi så god som någon, håller med om att det bara blivit värre... :-)

2007-12-05 @ 08:59:34
URL: http://matmia.blogg.se
Hälsningar från : Helena till Olsson

Hmmm jag skall fundera på detta. Kanske jag kan klara mig med årets upplaga ett år till :)

2007-12-05 @ 20:11:28
URL: http://gutta.blogg.se

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits