grått, grått, grått och svart

vädret är som min garderob. Grått hela tiden. Idag har det inte varit ljust på hela dagen. Fy. Pratade precis med min granne som kommer från Bosnien. I hans hemstad är det en halvmeter snö. Men inte här. Det är det han har mest svårt för här i Sverige. Mörkret. Och jag håller med honom.

Idag har vi som tur är varit inomhus mesta dagen. Vi åkte redan innan 10 till Allum. Förutom att det finns det mesta av de affärer barnen vill gå till så är det dessutom helt inomhus. En sån här dag är det definitivt att föredra framför att gå omkring och handla i vår småstadsidyll.

Det blev ett par skor, en kavaj (svart förstås) alla mina är för stora (så kan det gå) och ett par sporttrosor. Det är för kul att man kan köpa så mycket bara för att träna....  De var de enda som var på rea.

Barnen hittade lite smått och gott.

Sen bar det hemåt med ett snabbstopp hos mor och far. Det var trevligt men eftersom maken hade fixat med middag så blev det just snabbt. Efter detta var vi tvungan att ta en tur i detta otäcka väder för att köpa present till våra kamrater som har 50-årskalas i morgon. Det ska bli kul med fest mitt emellan så att säga.

För att ändå göra nåt åt det man stoppar i sig mellan jul och nyår har jag nu varit på spinning. Det är inte konstigt att det går bra för gymmen i vår del av världen. Dels äter vi ju alldelses för mycket och del rör vi oss för lite. Men jag slutar där jag började:
Om jag inte kunde träna inne hade jag banne mig inte kommit ut ofta den här tiden på året. Och hade då blivit en riktig soffpotatis.

Kommentarer:

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits