apropå köttfärsen

den berömda ommärkta. Igår var vi ute och gick diskuterade jag och maken detta hemska att handlarna märker om. Det i sig jag kan tycka är lite trist är att de skriver nytt packdatum lite ärlighet skadar ju inte. Men det finns ju inget att välja på! Om man skal följa lagstiftningen så skall butiksmald färs säljas samma dag. Men den är ju inte dålig på kvällen. Och skall slängas dagen efter. Får inte säljas till halva priset.
Jag vägrar att bli så himla upprörd som alla blir. Det är omoraliskt att slänga fullt ätbar mat. Det kanske man skulle fundera en stund kring i stället.

Idag var jag inne på
ingas blogg och hon hade länkat till Expressens krönika. Så rätt. Ibland undrar jag om vi svenskar har slutat att tänka efter och värdera "nyheter" som dyker upp.

Kommentarer:
Hälsningar från : Camilliondollar Baby

Tycker det har blivit lite av en hysteri kring köttfärsen.

Hälsningar från : Pia

Hej, ar nu antligen framme. Soligt men bara 17 grader varmt....radhuset helt ok men vi vill inte bo i det omradet ska borja jaga igen. Kramen o halsa familjen , aterkommer.

2007-12-16 @ 17:59:22
Hälsningar från : Eva

Ja, jag kommer iallafall köpa ICAs köttfärs nu i veckan. Jag tror den är "säkrare" än någonsin nu efter all uppmärksamhet. Och jag tror inte heller att ICA missköter sig mer än någon annan matvarukedja. Själv har jag aldrig märkt att den köttfärs jag köpt varit dålig. Det skulle man ju se eller känna på lukten.

2007-12-16 @ 18:23:03
URL: http://suntliv.blogg.se
Hälsningar från : Tormodsonja

Excellent site. It was pleasant to me.

2010-02-11 @ 11:32:26
URL: http://tormodsonja.blogspot.com

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits