långfredag

nu är det långfredag. Inte att förväxla med långlördag. Fast jag läste i tidningen att det är många köpcenter och sånt som har öppet idag. Synd tycker jag. Det skulle vara bra för oss människor om vi nån gång lugnade ner tempot i vårt samhälle.
Vi pratade om det igår när vi var på skärtorsdagsbjudning hos våra kära vänner. En mycket trevlig kväll förresten. Barndomens långfredagar. De kom vi alla ihåg. Jag tror knappast att våra barn kommer att ha några minnen av just specifikt långfredagen. Som en faktiskt lång och tråkig dag. Den kommer bara vara en av alla andra lediga dagar då de kunde göra i princip samma saker som alla andra dagar.

Åter till dagens långfredag. Den ser ut att bli fantastisk. Solen skiner. Jippie.

För att jag och maken inte skall tappa greppet så här i långhelgstider med därtill hörande ätande etc så skall vi om en stund i väg på spinning. Därför har vi gått upp i tid och ätit en ordentlig frukost.

Kommentarer:
Hälsningar från : Pia

Du, jag är ledig påskdagen så det behöver inte bli så sent.

2007-04-06 @ 10:21:38
Hälsningar från : Jag

Då kan vi ju ta litet tidigare.

2007-04-06 @ 10:24:53
Hälsningar från : den andra helena

idag dör jesus. det är lite hemskt.

2007-04-22 @ 19:51:28

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits