konsten att vara perfekt

eller kanske snarare kampen för att uppnå perfektionism i livet. Går det? Egentligen är frågan vad är perfekt? Och i vems ögon? Kan man nånsin uppnå det perfekta?

Jag tror att man måste börja fundera i den här änden " Vad är det jag vill ha?" Och sen ska man nog fråga sig varför. En annan grej är vad man kan styra över i sitt liv. Allt kan man ju inte påverka. Det kan vara fruktansvärrt frustrerande i alla fall för mig som gärna vill känna att jag har kontroll och kan styra över skeenden. Jag vill också gärna rätta till saker så att jag men också andra kan känna sig nöjda. Det är en ständig kamp.  

Detta har jag funderat över under helgen. Helgen har annars varit bra. Snudd på perfekt:). Solen har skinit. Jag har invigt min nya snygga bikini som jag köpte på en lunch i veckan.
Så här överdelen ut:
 Underdelen är helt vanlig, enfärgat brun.

Annars har det varit slappt och skönt med en tripp till systern som fyllde år i fredags. På lördagen var det grill och solning då. Lite deckare han jag med. Idag har jag och dottern varit i kyrkan, hon ska ju snart konfirmeras. Det var i och för sig lite stressigt eftersom vi körde till fle kyrka först.  Sen var jag ute och sprang en runda. Avslutningsvis födelsdagskvällsmat hos pappa. Alla fyller år i april......

Ja, så nu är det snart dags för en kvällspromenad med hunden. Och sen är det arbetsvecka.

Kommentarer:
Hälsningar från : olsson

Tänkte just på detta idag ,alla har fixat trädgården i helgen.
krattat mossa mm o jag sitter o tittar på med tennisarm.
men så har vi grannar som just fått tvillingar+ en 2åring,tänkte gå o säga ni behöver inte va så rediga.
Allt behöver inte vara perfekt eller hur?fullt upp ändå.

2007-04-15 @ 23:00:38

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits