viktiga saker

Idag har jag ägnat mig åt viktiga saker. För att vi skall hålla ihop vår demokrati. Lagar och regler. Himmel så mycket regler det finns. Och så mycket som skrivs om dessa. Inom min bransch (stavas det så?) så skrivs det nya böcker varje år med små justeringar utifrån de olika lagförändringar som görs då och då. Det är ett antal lagar som styr verksamheten så därför blir det ny bok och en jäkla massa pengar förmodar jag till både bokförlag och författare.

Det statliga organ som är övermyndighet har nu efter flera år kommit med en handbok i ämnet. Hur har vi klarat oss sedan den gamla drogs in?? Nu drar en flod av föreläsningar in över landets kommuner för att alla skall göra rätt. För mycket är det att beakta i konsten att inte göra felaktigheter.

Nåväl en dags sittande tär på kroppen. Den blir sur och trötter. Så jag och maken tog en promenad i den sköna kvällen. Vad hände då? Ösregn. VI stod säkert i en kvart på en lekplats under tak. Annars hade vi sett ut som dränkta katter. Men det var helt OK. VI stod där och pratade. Det var riktigt avkopplande. Nu har vi ätit middag. Dottern har meddelat att hon inte längre kommer att äta kyckling. Och varför detta frågar man sig. Jo för att hon tvingades att ta ut kycklingfiléer från frysen för tining för ett tag sen. Då kom hon på att kycling var äckligt att ta i. Ja så kan det gå. Konfrontationen med verkligheten blev väl för hård. Och ändå handlade detta om frysta filéer. Annars kan man ju hålla med om att hela kycklingar kan inge lite lätta obehagskänslor.

Ja nu var det slut för idag.

Kommentarer:
Hälsningar från : r1

verkar lättare att gå in på www.notisum.se och få alla uppdateringar av lagar och förordningar på ett litet kick. min äldste har slutat gå på mc donalds pga köttindustin och nåt trams om regnskogarnas skövlande. vad skall man muta med nu undrar jag.

2006-09-19 @ 22:10:05
Hälsningar från : R3

R1:s son verkar vara en mycket klok unge ! MC ska man inte gå till !

2006-09-20 @ 08:42:02
Hälsningar från : r2

ge henne kalvlever i stället så kanske hon tycker att kyckling är riktigt behagligt

2006-09-20 @ 10:53:02
Hälsningar från : r1

ah ha ha ha

2006-09-20 @ 17:22:34

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits