tecken på "becoming" tant

17167-20

Detta är min novemberkaktus eller vad den nu kan heta. Kärt barn har många namn. Men faktum är att jag aldrig - och det är sant - tagit kort på en av min krukväxter..... Men jag kände mig så nöjd när jag tog in den för ett par veckor sen och såg hur mycket knoppar det var på den. Jag har aldrig lyckats med detta tidigare. Få så många blommor. Har verkligen inte gröna fingrar. Svärmor hade varit stolt över mig om hon hade sett den. Men litet betänksam blev jag när jag stod där och fotade...

Ja detta var en lite söndagsrapport från tantvärlden.

Puss på er


Kommentarer:
Hälsningar från : r1

tant ja... verkligen. puss!

Hälsningar från : Me

men inte så mycket tycker jag som har synpunkter på ett och annat som vi kan återkomma till en annan gång

2006-10-29 @ 22:12:54
Hälsningar från : r2

Den är jättefin.... jag tant men det är bara till att face it baby... dom flesta av oss som skriver här i din blogg har ganska bra kunskaper om att driva ett hushålle o i ett sånt ingår ibland en novemberkaktus o kunskap om att man ska hälla salt över spillt vin o inte spilld mjölk

2006-10-30 @ 13:52:08
Hälsningar från : Me

Haha, just nu har vi inget salt överhuvudtaget. Bara flingsalt. Det funkar npg inte så bra till vinfläckar. Ja just det vi har flingsalt med cayennepeppar i men det funkar nog inte heller. Så maken får inte dricka nåt vin de närmaste dagarna.

2006-10-30 @ 21:16:51
Hälsningar från : lilla jan

sånt kan jag bli så glad av,en blomma som blommar om igen(i mitt fall orkide)man tycker att man lyckas är det tant varning?eller bara lycka?

2006-10-30 @ 21:33:00
Hälsningar från : Me

jepp jag blir lycklig. det är nog mest så.

2006-10-30 @ 21:36:28

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits