oj, oj, oj

jag måste vara knäpp. Jag vet ju att spinning är fullständigt vidrigt. Ändå så har jag åter igen satt mig på denna cykel. Jag var i alla fall såpass klok att jag bad om hjälp att ställa in cykeln innan passet. "Ta det lugnt och titta på mig sa ledaren" Jag nickade lite käckt och småpratade med killen bredvid som sa " det här ska nog gå bra ska du se". Mitt i kom jag på att jag överskattat mina bens längd. Sadeln var för högt upp. Jag hoppade av och började skruva och dra föra tt få loss sadeln. Det gick naturligtvis inte. Killen bredvid visade sig vara en riktigt gentleman så han hoppade av och hjälpte mig.  Tack pep jag. och kunde inte låta bli att fråga om han skruvat åt skruven ordentligt....
Nu har jag alltså svettats som en gnu. Och druckit en massa. Fortfarande törstig. Kommer säker att vakna i natt av att antingen är jag törstig eller också måste jag kissa. Och jag frågar mig varför. Efteråt frågade ledaren hur jag tyckte att det var nu när jag provade igen.. Jag sa precis ungefär som ovanför, men inte så detaljrikt. "Men känner du inte kicken efteråt" sa hon och strålade med hela ansiktet!! Och då sa jag: "Nej det gjorde jag faktiskt inte." Hon tittade på mig med ett litet stelt leende och då kände jag att jag får nog tillägga nåt. "Det var ett bra pass" sa jag. Då blev hon lite glad igen. Och puh tänkte jag. Inte behövde jag ljuga för det tyckte jag ändå mitt i allt. Det var lugnt och fint och lite stillsamt.. Det var ju i alla fall Mindspinning.(se nedan)Jag kommer väl att gå dit igen och skit jag glömde att räkna hur högt sadeln var. Man kan ju inte alltid ha tur och ha nån bredvid som mitt i passet hoppar av och hjälper medelålders kvinna i beknip.

Info om träningsformen:
SPINNING
Effektiv och skonsam konditionstärning på cykel.
Du kör efter egen förmåga. Glöm inte vattenflaskan!
SPINNING TEKNIK
Vi går igenom grunderna i Spinning och övar lite teknik på cykeln.
MINDSPINNING
Ett pass för kropp och själ. Vi fokuserar på andning och avslappning, blundar och hittar den egna rytmen till skön musik.
Vi hittar ett flyt där backar och raksträckor känns som nya inspirerande utmaningar. En upplevelse av inre lugn och harmoni samtidigt som du får ny energi.
Ett pass för såväl erfarna som oerfarna.


Nu är jag hemma. Uttorkad och dan . Hungrig också. Får åtgärda detta.

Kommentarer:
Hälsningar från : Anonym

Hmmmmm bussigt av dig att skriva käcka sammanfattningar så vi som inte är så kloka..... kan på ett eller annat sätt förstå dig.....

2006-10-03 @ 21:31:23
Hälsningar från : Me

hmmmmm har aldrig uttalat mig om andras klokhet i detta sammanhang. Vet inte om min sammanfattning är nåt tecken på klokhet... men kanske detta kan bidra till förståelsen då :)Puss på dig

2006-10-03 @ 22:13:27
Hälsningar från : r1

jag har mindspinning här också. varje dag. fast utan cykel. det går jättejättebra.

2006-10-04 @ 09:10:34
Hälsningar från : R3

Kom ihåg hjälmen R1

2006-10-04 @ 09:44:07

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits