jävla arg jag blev idag då....

Idag har vart en jättebra dag. Faktiskt. Hela tiden ända fram till typ klockan 8 eller 20 kanske man ska säga så att alla vet. Först var jag på jobbet och fick gjort en hel del. Bra. Sen åkte jag hem. Städade huset. Och det vet ju alla att det är det värsta jag vet. Men jag gjorde det. Sen skulle jag och maken åka och träna. Jag på bodypump och maken på gymmet. (ja, jag har lurat med honom). Bra träning var det, träffade trevligt folk och allt. (en parentes till, fick käcka tillrop för bilden i tidningen). Sen åkte vi och handlade käk för kvällen. Nyttig grillad mat. Sen åkte vi hem. Dukade fram och allt. Korkade upp en flaska gott rött vin. Och vad händer efter en stund? jo det som bara inte ska hända. Maken välte vinaren. Vin överallt. på mattan (den är limegrön), på gardinen och på mina jeans. men det sista känns som en petitess i sammanhanget.

JAG BLEV BARA SÅ JÄVLA ARG!!! Alla bara står där och gör absolut ingenting.... För vem tvättar gardinen? Vem stryker densamma? Vem ser till att fläcken går bort? Vem roddar alltihop? Efter en timme när jag fortfarande var sur så undrade min andra (inte min bättre) hälft varför jag var sur och varför jag skrikit åt honom? Jag förklarade. Och vad säger han. (Han vrålade som en tjur en timme tidigare över att jag blev lite upprörd.) "OK jag förstår." Så nu är jag go och glad igen. Sen vet jag inte hur mattan ser ut under saltet. Men, men.....

OK. Ha det bra all ni där ute. Detta lilla problem "vin på mattan" får gå in i kategorin dagens i-landsproblem.

Kommentarer:
Hälsningar från : Anonym

Underbrt !!!! Inte vingrejen i sig utan din beskrivning hur arg du blev :)Visst e det gött att få bli så där JÄVLA arg , du vet pissarg så att säga, hjärtat känns så gott efter det . Pöss !

2006-10-27 @ 21:41:41
Hälsningar från : Me

tack du förstår mig precis. Han tycker bara att jag kan ju inte bli arg för han gjorde det ju inte med flit....

2006-10-27 @ 21:45:52
Hälsningar från : R3

Märkliga män....visst fan kan man bli arg, även om man förstår att det inte var med flit. Det som är märkligt är att när det väl händer står de fullständigt förlamade.

2006-10-27 @ 22:06:21

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits