äkta husmor?

det är denna dags fråga. Just denna helg tycker jag att jag har lyckats bra i kunna göra anspråk på att vara en riktig husmor. Gårdagen förlöpte i skuggan av fredagen på flera sätt. Vi hade i alla fall förberett helgen genom att storhandla. Visserligen med tre parallella listor - vilket inte är att rekommendera. Det slutade med att jag blandade ihop recepten och på fredagskvällen åt vi upp lördagssåsen så det blev nödvändigt med kompletteringsköp. Igår så lagade jag mat mest hela dagen.Både gårdagens middag och dagens middag gjordes klar. Visst är det husmorsaktigt?
Städat hade jag gjort redan i torsdags så det behövdes ju lite kompletteringsdammsugning också. Jag är så förundrad över hur mycket damm det måste finnas i vårt hem. Jag byter påse i den förbenad maskinen hur ofta som helst....

Nu ska jag göra äpplepaj som efterrätt. Idag får vi nämligen fint besök från Hjo. Ett par gamla vänner som vi nte sett på hur många år som helst. Vi tyckte båda att det i så fall var perfekt med en söndagseftermiddag. För att känna och klämma lite på varandra.

Så till verket.

Kommentarer:
Hälsningar från : Anonym

det där lät lite perverst. eller i alla fall sektliknande. lunch i veckan?

2006-10-15 @ 19:41:47
Hälsningar från : Me

Japp nu har vi klämt:)
Vad tror du om tisdag eller torsdag?

2006-10-15 @ 20:53:40
Hälsningar från : Me

lunch får bli på torsdag eller fredag

2006-10-16 @ 17:58:27
Hälsningar från : jag

torsdag blir jättebra. jag hämtar frun utanför klockan fem i tolv.

2006-10-16 @ 19:41:05
Hälsningar från : Anonym

Ok jag står i givakt utanför med en ryckande näve.

2006-10-16 @ 21:00:09

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits