Tema med variation

Väninnan tog häromdagen upp problemet med att ha 80 kanaler. Här är ett annat i-landsproblem på samma tema.
Nu har vi växlat över till digital tv. Detta innebär att helt plöstligt finns det i i huvudapparaten ett antal kanaler och möjligheter till andra men, och nu till i-landsproblemet. I de andra tv:arna finns det SVT1,2,24, tv4 och barn/kunskapskanalen. 14-åringen är förtvivlad. Nu kommer ja inte att få se på de programmen som jag  vill se i tv3. Men säger jag du kan väl titta med oss andra (anar plötsligt en möjlighet att få se henne lite oftare) Nej, vrålar hon, det kommer inte att gå eftersom pappa kommer att vilja se på fotboll hela tiden. Ni kan lika gärna ta bort min tv......

Ack ja, vi får väl se vad det slutar.......

Förövrigt så är jag fortfarande förkyld. GIck hem efter lunch och har legat och halvslumrat på sängen. När jag har varit vaken har jag läst. Nu lagar maken mat.


Kommentarer:
Hälsningar från : lilla jan

lite häftigt är det med digitalt,(bättre bild)vi har samma "problem" hemma,men jag tycker inte det är något problem ,vilket döttrarna tycker,utan sä ger har du inget att göra?läs läxor eller städa ditt rum,gissa om jag är poppulär.

2006-11-14 @ 23:14:35
Hälsningar från : R3

Mihihihihihi. vilket bra råd du fick av lille Jan....lycka till ! det problemet har vi inte, vi kan se på olika kanaler på de 14-tums TV vi har :) Å andra sidan, sonalyckan e inte ett dugg intresserad av att titta på TV. Kan det vara så att det bara är tonårstjejer som tror sig äga kontrollen till TV:n hemma medans grabbarna äger datorerna ?

2006-11-15 @ 07:04:46
Hälsningar från : Me

Japp mycket bättre med digitalt. Bildmässigt i alla fall. Jag ska göra som Lilla jan. Jag kommer att bli lika populär!

2006-11-15 @ 16:38:49

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits