rapport från en skurhink

nej jag bara skojar fast jag känner mig som en urvriden skurtrasa. Planeringsdag och så hela dagen. Det blir lite mycket när man är så där fräckt nyförkyld. Ni vet då nysningarna bara överfaller en och ögon svämmar över och därtill rinner näsan. Jag brukar i dessa lägen inte använda nässpray. Jag har nämligen märkt att förkylningen då tenderar till att hamna i halsen i stället. Men vad ska man göra? Så nu får jag väl ont i halsen också. Hosta har jag redan börjat göra.

Ack, ack , ack vad jag tycker synd om mig själv.

Annars har dagen varit bra. Bra med idéer och rätt högt i taket.

En av de tråkigaste saker med att vara förkyld är att man blir så inaktiv. Man kan inte träna vilket gör mig aningen rastlös. Men jag tror på Lilla Jans råd. Jag tog en för lite whisky igår. De skall vara större för att bita. Pias konjak kanske går lika bra? Men den skall väl också vara rejäl då. Städa ska vi inte göra idag. och maken hade käket klart när jag kom hem. Så litet bra har det varit i alla fall.

Kommentarer:

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits