en dålig människa

Jag är faktiskt en dålig människa. Min självdisciplin i vissa avseenden är under all kritik. Och ja, jag är säker på att de som vet vilken dag det är, och dessutom vet vad jag tycker är extremt trist gissar säkert att jag igen har skjutit på veckostädningen, Jag började med god intention. Först fick jag köra sonen till klippning. Denna gång grät han inte. Det var också dubbelt så dyrt som sist. Sen vidare till innebandyn. Sen hem. Då ringde maken. Han var upprörd över att cykeln som sonen varit och hämtat hos cykelreparatören numera var oväxlad men inte längre med punka. Det gick inte att få tag på rätt däck påstod cykelgubben när sonen hämtade. Han hade då helt sonika bytt till ett nytt bakhjul. Till saken hör att cykeln inte är toppmodern. En sån där tvåväxlad hopvikbar crescent som var populör på 70-talet. Orange. Med bakåttramväxel (förut alltså). Och mycket fräck tycker sonen.
Så det var bara att åka iväg till cykelhandlaren. Först gick maken in med cyklen medan jag parkerade bilen. När jag kom in stod de helt vänligt och pratade med varandra. Cykelhandlaren som inte bott i Sverige hela sitt liv försäkrade att han inte tänkt luras utan bara hade bytt hjul för att sedan beställa ett nytt däck och sedan byta igen. Detta hade inte sonen uppfattat i alla fall. När jag kom in så sa han att kom hit nästa vecka båda två. Jag skall fixa det hela.... Du kan komma med sa han till mig , är du arg?
Ingen vet hur det  egentligen var men jag väljer hellre att fria än fälla.
Sen lagade maken mat medan jag skulle börja städa. I stället hamnade jag i telefonkö till kabeltvleverantören. Det tog sin lilla stund. Jag fick prata med RIckard som absolut tyckte att det var bra att ha sex sportkanaler. Det kan aldrig bli för mycket....  Men nu har vi en himla massa sportkanaler + att vi beställde en box till. Det har varit för mycket kanalkrockar redan....
Sen skulle vi äta. och sen.... ja då kände jag att jag verkligen inte hade lust.... så då la jag in alla räkningar för betalning. Ni förstår hur trist jag tycker det är att städa.

Ja detta var denna dag. I morgon är det arbete och sen en lugn helg. Det skall bli bra.

Kommentarer:

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits