Vilka tv-kanaler skall vi ha?

Denna digitalisering av tv-sändningarna har med största säkerhet åtminstone en vinnare. Kabeltv-bolagen. Har just varit på möte där man diskuterade hur vi skulle förhålla oss till det förslag som kommit från det stora kabeltv-bolaget. Absolut ett av de mest välbesökta mötena i vår samfällighets historia. Där ser man hur fjättrade vi blivit vid våra apparater. Maken hade skickat iväg mig med instruktioner som innebär att vi skall ha våra sportkanaler kvar. Kosta vad det kosta vill..nej inte riktigt men nästan. Efter mycket diskussioner med tekniska funderingar etc så enades slutligen vi om att ge uppdraget till en av våra grannar. Han har nu fått ett uppdrag och en limit. Vi hoppas att han har framgång med förhandlandet. För vad kommer att hända om t. ex eursport är borta? Kommer han att kunna gå över gården utan att bli antastad? Det är ett tungt ansvar han har tagit på sig. Man skulle rent utav kunna kalla honom för något av en vardagshjälte. Hoppas bara det inte blir som Don Qiujotes kamp.Hur kommer det att bli om det inte finns någon sportkanal i det framtida utbudet. Han ser mest på Discovery....  Däremot så röstades Cartoon enhälligt bort. Denna skräpkanal är jag bara så nöjd med att slippa. Sporten bryr jag mig inte heller särskilt mycket om... men för husfridens skull så hoppas jag på både eurosport, viasat och vad det nu kan vara mer. Jag vill ha 1 och 2. Och det är ju med i vilket fall som helst så jag är nöjd. Sen kan man ju faktiskt hyra en film då och då.... Så nån filmkanal blir det inte heller. Sonen lobbar för DIsney Channel....

Annars har dagen rullat på. Förhoppningsvis bara en arbetsdag kvar denna vecka. Det blir turbo i mrogon för då kan jag ju eventuellt vara ledig på fredag. Något som inte vore helt fel. Funderade på att gå ut och springa men eftersom det är förbannat kallt och blåsigt är jag inte riktigt övertygad längre. EN promenad kanske när maken dyker upp.

Konstaterade att de två spanienresenärerna hade dragait vidare till den katalanska huvudstaden. Där är fint. Hoppas de fick ordning på boendet och sånt.


Kommentarer:
Hälsningar från : Pia

Hahahahah det kan om det vill sig ritigt illa, blåas uåå till strid på Arrendegatan.....finns väl bara två saker i det svenska samhället som kan väcka hur mycket som helst som TV och Tvättstuga ?

Flickorna ringde mig i går kväll, de är lyckligt framme samt fixat boende. Är stolt över dem ! De klarade det !!! Virrepannor, nu kan jag förstå era regler inför Skagenresan....med virrepannor behöver man det, när jag fick höra dem blev jag lite fundersam...vuxna människor.....Nu kommer du snart ....

2006-05-24 @ 06:00:58
Hälsningar från : Me

...regler... kommer inte riktigt ihåg... va d e det se har sagt?

2006-05-24 @ 22:43:26

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits