Väderfixering

I sverige är vi i högsta grad väderfixerade. Det är ett av våra absolut säkraste kort i samtal etc. Ringer man till nån så är det oftast en av de saker man fråga "Hur är vädret hos er?"
Men det är ju inte så konstigt. Det växlar ju hela tiden man kan aldrig planera att i övermorgon ska göra det om man är beroende av vädret. Det gäller att ta vara på dagen. Så idag ska jag vara ute i solen. Vägrar åka till Allum med dottern. Hon vill dessutom egentligen bara ha med min plånbok.
Nej ut i solen, köpa nya växter, kanske springa en runda, sen litet grill. Mmm detta kan bli en bra helg.

Kommentarer:
Hälsningar från : Pia

Visst e de rara de små barnen....samma med Oscar, han vill inte ha med mig utan plånboken när han föreslår något. Fast idag ska vi på Fiesta....och titta på flickor, inte jag men Oscar o Kevin

2006-05-06 @ 11:21:44
Hälsningar från : den andra

är det så kanske också att väderprat är ett ganska oladdat samtalsämne, tills killnad från "hur är det med åderbråcken?", - "jo, tack idag är det bra men kanske inte i övermorgon så jag vågar inte planera någon utflykt".

2006-05-06 @ 12:53:01
Hälsningar från : Pia

Jag har stora problem med åderbråck.....ska antingen operereas här eller hemma för tredje gången..... Härligt att du tar upp det....för jag gör ju det inte själv......

2006-05-06 @ 16:21:44
Hälsningar från : den andra..

pia, jag visste inte. herregud, jag får spinna på nåt annat. nåt som ingen har kanske, rynkor??! :-D puss.

2006-05-07 @ 00:01:06
Hälsningar från : Pia

Hörde att du varit o grillat med töserna.......det blev en hel del öl ???????

2006-05-07 @ 00:58:02
Hälsningar från : Me

...en skön vårkväll. lagom av det mesta faktiskt. har hunnit med plantinköp och två fotbollsmatcher idag.

2006-05-07 @ 15:35:16
Hälsningar från : syrran

Vädret är väl underbart, det är det ju inte alltid...Inte konstigt att vi diskuter det om man lägger in historisk perspektiv, förr var vi väldigt beroende av vädret.

2006-05-07 @ 21:32:51
Hälsningar från : me

du e klok som en pudel.

2006-05-07 @ 22:28:27
Hälsningar från : Suscoto

I really enjoyed it. You have done a great job.


Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits