boxar

Idag har jag vart på utbildning om boxar. Löneboxar. En hel vetenskap som ligger bakom hur man ska placera in olika befattningar så att det inte uppstår en massa ojämlikheter mellan olika yrken. Framför allt när det gäller skillnader mellan manliga och kvinnliga yrken. T.ex. sjuksköterska och brandman. Nu vet jag ointe om det var en relevant jämförelse. Men som exempel så att ni förstår. Så får vi ett fint och jämlikt samhälle!!!! Utan osakliga löneskillnader!!! Den som lever få se... 
Det slutade med att vi skulle öva. Ojojoj vad fel vi gjorde hela tiden. Kursledaren var en sån där som sa aih och sih hela tiden så fort vi gjorde fel.
Sen var jag med dottern och fixade hennes hår. Fasiken vad dyret det blev.... å andra sidan sa de på salongen att hennes hår var ett projekt... numer är hon vackert blond... och tillsagd att inte färga hemma i diverser obskyra färger. Hon log mycket rart och lovade att hon inte skulle det.

Partyplaneringen rullar på..... Idag har vi kollat lokalen....pratat i telefon.... planerat.... det andra festföremålet har tappat rösten....men det går  bra att prata med hennes make... han heter också Anders.... som omväxling! 

Ikväll håller vi alla tummarna för att Carola inte vinner. Det vore så spännande att se hur hon skulle tackla detta.

Kommentarer:
Hälsningar från : den andra.

ha ha ha..

2006-05-18 @ 21:56:55
Hälsningar från : me

...skratta du bara... jag är nog tuffare än somliga tror

2006-05-18 @ 22:10:36
Hälsningar från : Pia

Det vet jag !!!! att hon e tuffare alltså...

2006-05-18 @ 22:12:33
Hälsningar från : den andra

jag är somligare än tuffa tror. lustigt va.

2006-05-18 @ 22:43:28
Hälsningar från : Me

haha... du allt bra roligast!

2006-05-19 @ 17:27:31
Hälsningar från : den andra

jag kan tro att du är stressad just nu darling. jag har hanndlat present till din man idag. man kan säga att den går i regressionens tecken :) precis som han gillar. hi hi..

2006-05-19 @ 18:01:48
Hälsningar från : me

OK... spänd förväntan... vi har grälat o städat... i morgon ska agnes göra kaka... ha det så bra i spanien

2006-05-19 @ 23:51:23

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits