stoppad av polisen och 900 sparade

Jag vaknade i skick som ny. Öppnade de ljusblå, fast de är inte blå förstås, rörde lite på kroppen och befann att idag känns det bra. Trevlig kväll igår med tjejgänget. Dessa tjejer är härliga. Vi ses då och då och har det så bra. Det vi har gemensamt är att vi är just bara de vi är. Här och nu.  Det är mycket avslappnande för själen. Överhuvudtaget är mina kompisar bra för själen.

Igår skjutsade jag en av dem på cykeln. Vi blev stoppade av en piketpolisbil..... Han halade ner fönstret och sade med myndig stämma "Det är förbjudet att skjutsa - kostar 350 kronor" OK sa vi och fortsatte att.... nej det gjorde vi inte. Vi studsade av cykeln och gick istället. Träffade en av mina polisbekanta och ondgjorde mig över polismaktens prioriteringar av brottsförebyggande åtgärder. Du ska va glad sa hon du har ju heller inget ljus på cykeln. Det kan kosta dig 900 kronor totalt. Ahhh tänkte jag. Har alltså sparat 900kronor på en kväll.
För övrigt var det glad och ljus kväll som avslutades med en delad mycket fet langos på staden torg. Hemgång och idag kan jag bara konstatera att jag lyckades med en perfekt balnaserad kväll som inte har orsakat något recidiv.

Ikväll blir det stillsamt hålligång och grillning på altanen.

Kommentarer:

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits