Spackel

17167-14

Nu har jag spacklat. Att lägga på spackel har jag alltid gillat. Det känns bra på nåt sätt att täcka över en massa felaktigheter och sen slipa av. Sen blir det så fint också.

När vi väl börjar våra hem-makeovers så brukar jag gärna vilja göra litet mer. Men då är maken framme och bromsar. Nej nu får vi lugna oss etc.... medan jag tänker som så att det är lika bra att göra så mycket som man hinner och orkar så blir det så fint sen. Man slipper städa så många gånger och sen kan man vila en stund. Men så tänker inte han inte. Just nu är han ute och vandrar med sina stavar. Han är så väldigt målinriktad. Jag har istället satt mig för att ta en paus med en kopp kaffe och "Hanteringen av odöda". Nu pausar jag i pausen.

Fortsättning följer på arbetets vedermödor.

Förresten. Ack och ve det är bara en vecka kvar på semestern.

Kommentarer:
Hälsningar från : Anonym

chears dar.

2006-07-23 @ 23:52:10

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits