missat jubileum

Nu är min blogg ett år och en dag. Jag missade alltså årsdagen som var igår. Men även solen har fläckar eller hur man nu brukar säga...

Denna dag är jag mycket nöjd med.. Upp på morgonen och gjorde frukosten till familjen. Means strax efter 10 eftersom alla sover länge. Sen så rensade vi i förrådet, fyllde bilen och åkte ut till tippen. Jag älskar att vara på tippen . Springer som en vessla mellan olika containrar och kastar saker, ser mig över axeln för att inte gubbarna som vaktar skall se om eller när jag kastar fel. Sen är det så himla skönt när man tittar in i bilen och ser att den är tom. Efter det så shoppade vi loss på lite sportartiklar, presenter och så var vi på glasbanken. Sen skulle den äldre generatione komma hem och äta skaldjur. Dottern hade bjudit in dem. Skaldjuren var för tillfället slut hos vår vanliga fiskarknalle så vi valde att anlita en annan handlare. Uj,uj vad det blev dyrt det belv. Och inte var aiolin som den brukar heller /visade det sig senare). Detta gör vi inte om. Men räkorna var oerhört goda. Både välväxta och lagom saltade. Så i det stora hela var vi nöjda.

Emellan frossandet i räkor och annat hann jag med en sväng på ff. Vissa hade startat semester och vissa var mitt i. Solen sken och det var varmt och härligt och alla var glada. Fick eskort hem av grannen, vars favoritgrannfru jag är. Jag var hemma i god tid innan mamsen och papsen kom.

Sen satt vi och myste på altanen. Typisk svensk sommar. Vi tog på oss både fleece och filt... Men det regnade ju inte iaf. Jag ställde viktiga frågor som nu har fått sina svar.

Och sammanfattningsvis, i korta drag en perfekt fredag. Lite lagom jobb. Umgänge med både vänner och familj.

Kram till alla behövande.

Kommentarer:
Hälsningar från : Pia

Trevligt....att få svar på de frågor man har. Hade oxå en trevlig kväll igår.

2006-07-15 @ 08:22:21
Hälsningar från : den andra

jag hade en mellantrevlig senkväll. fick spontanbesök av en sk messersmith. det är alltid lite jobbigt tycker jag när man helst vill päsa och äta och koppla av.

2006-07-15 @ 09:06:17
Hälsningar från : Me

Hoppas att din gäst inte läser på min blogg :-/

2006-07-15 @ 14:27:37
Hälsningar från : jag

do I look stupid?

2006-07-15 @ 20:27:21
Hälsningar från : r3

ställ aldrig sådana frågor....kan få taskiga svar....

2006-07-15 @ 23:24:21
Hälsningar från : Me

Det finns inga dåliga frågor... taskiga svar får man censurera. Men det är klart "såna frågor kan man aldrig veta var de landar"

2006-07-16 @ 00:52:52

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits