Arbetsläger

Är det fult att vara lat? Just i semestertider så verkar det som om alla måste göra en massa saker. Antingen så åker man bort eller om man är hemma så måste man arbeta. Många verkar bedriva nån slags arbetsläger i sina hem. Räcker det int med de övriga veckorna om året då man är arbetande?

Vår slvadrivare är 12 och han meddelar oss med jämna mellanrum att innan semestern är slut skall hans rum vara färdigt. Det innebär: Tapetserat + nytt golv med allt vad det innebär samt att han även i kittet nytt rum har räknat in en tripp till IKEA för att få nya möbler.

Men jag och maken är lata. Vi lyckas hela tiden skjuta projekten framför oss....

Ja, ja.

Idag har det varit härligt varmt jag har badat säkert 5 gånger och läst böcker på stranden. Sånt tycker jag om. Arbetet får vänta. Vi har ju hela nästa vecka på oss :)

Kommentarer:

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits