Veckans - eller kanske årets - i-landsproblem

Jag och dottern var ute på en stilla stadstur idag. Vi köpte nån julklapp, en bok och diverse ljusstakar. Sen mötte vi en bekant. Pratade lite grand så där som man gör när man typ träffas vartannat år och det egentligen är makens bekant. I konversationen så kom vi in på vad han gjorde i stan. Jo han försökte julhandla. Det var dock svårt att komma igång.... för vad ska man köpa. Vi konstaterade att det är sanslöst att vi idag i princip har allting vi behöver. Det gör att det blir svårt att önska sig saker. Och därmed svårt att köpa bra presenter till alla. Man kanske skulle sluta med sånt där.. eller man borde i alla fall kanske fundera över vad som är viktigt.

Från det ena till det andra i-landsprobelmet. Jag har precis läst väninnans betraktelse över att köpa typ "rätt gran". Det om något måste betraktas som ett i-landsprobem :)

Granen som väninnan beskriver som ful, var verkligen ful... det var vi alla överens om. Men så kan det bli. Vi hade vandrat runt i skogen en bra stund och alla ville hem. Och där stod den. I skogen såg den bra ut. Hemma var den ful. Så kan det gå. Men vi överlevde det också.

Kommentarer:
Hälsningar från : R3

Nja....något i-landsproblem är inte granköp...hela julen kan ju stå och falla med detta ! Däremot är julklapssproblemen ett riktigt i-landsproblem. Tänk när vi var små....då var det strumpor, trosor och vantar nästan enbart i paketen. Idag har vi precis som du skriver mer eller mindre allt därför köps det senaste mobilen även om man har en fungerande, nya tv-spel etc. inget under 1000-lappen. man kan ju undr när vi ska ge upp ...

2006-12-11 @ 07:03:16
Hälsningar från : r2

R3! Jag har gett upp med den där jagagrejen, min plånbok tål den inte, den får en allergisk schock. Ungefär som Red Hot Chili Peppers bjuder sina konserbesökare på nakenschock. Ska vi gå att titta på dom? hohoho

2006-12-13 @ 11:19:55
Hälsningar från : r1

jag förstår att det är du som ligger bakom årets julklappar från socialtjänsten. fy fan alltså, jag ha haft en blind man med käpp o reflexväst i köket hela kvällen. barnen skäms och han går passgång.

Hälsningar från : lilla jan

Måste erkänna att jag blev lite nyfiken va det kunde va för julklapp som R1 kommenterar så fint.

2006-12-15 @ 13:44:44
Hälsningar från : Me

Jag är faktiskt helt oskyldig.... ni får tro vad ni vill. Jag kan i och för sig förstå att ni isstänker mig för detta. Men faktum kvarstår. Det är först idag på eftermiddagen som jag fick veta d det var. Har varken fått någon egen eller delat ut någon :)

2006-12-15 @ 22:44:35

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits