så kan det bli...

Upp för årets sista bodypump-pass. Det var smockfullt med folk där när vi rusade in 5 minuter innan start. Skall alla i förväg freda sitt eventuella dåliga samvete inför nyårsfirandet undrar man. Efter detta hade jag och r3 en telefonkonferens. Konstaterade att det ösregnade, blåste och varken hon eller jag hade lust att ta oss till respektives bostadsorter. Så vi tog ett gemensamt beslut om att det kommer fler dagar nästa år. Moget och vuxet måste jag säga :) Så nu har det i princip slappats hela dagen. Jag har fixat krubb åt pojkarna. Sen har vi en slags taxirörelse här hemma också. Den kör kors och tvärs över stan och det förbeställs resor hit och dit.

Sen gicka jag och maken en sväng med hunden och konstaterade att det blåser utav bara herke. Fy vad det är trist. Regnade gjorde det inte just då och man får vara glad åt det lilla.

Hunden börjar bli en aning långhårig igen vilket innebär tätare behov av bad. Framförallt med detta väder. Tacka vet jag förra vintern. Snö och kallt i tre månader. Inte ett gruskorn kom innanför dörren. Nu är han nyårsfin och nybadad. Skall bara klippa bort några tofsar på honom så är han helt presentabel.

Kan inte heller låta bli att kommentera avrättningen av Sadam Hussein. Jag tycker det är fel med dödsstraff. Kort och gott. Man kan spärra in folk. Länge. Å andra sidan måste en sådan person som SH spärras in på ett ställe där han inte plösligt blir frigiven på grund av nån politisk nyck eller ett plötsligt maktövertagande.

Dagen blev alltså inte helt som jag planerat men det känns rätt bra ändå! I morgon kanske jag inte skriver nåt så jag passar på att önska alla ett Gott Nytt År!


Kommentarer:
Hälsningar från : R3

Precis R4, detta kom vi ju framtid tidigare idag, vi kom dessutom fram till att vi två var ovanligt kloka kvinnor :)De borde burat eller tom murat in honom i en fängelsehåla, dit ingen kunde komma in, bara ett hål där lite mat skickades ner. I dessa muslimska länder kan de ju byta regering som en annan byter byxor (ofta) och var han då inmurad spelade ingen roll vill muslimsk släkt som hade makten...

2006-12-30 @ 18:54:01
Hälsningar från : Me

Frågan är bara var man skulle ha placerat denna fängelsehåla. Sen hade han aäkert smugglat ut små meddelanden till världen även från en fänglesecell. Ja det är inte någon lätt fråga detta.

2006-12-30 @ 19:35:52
Hälsningar från : R3

Tittade på nyheterna , en exilirakier menade , varför ska han låsas in, när reporten ansåg att det var det bästa eftersom han var utanför det politiska spelet, det är bättre säger kvinnan att han då är borta.....få smaka på sin egen medicin....ja denna debatt kan nog fortsätta i oändlighet.

2006-12-30 @ 21:11:01
Hälsningar från : Teodorkarolina

Perfect work!


Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits