Tack för idag... min andra hälft sjunger...

Kallar honom varken min bättre eller sämre hälft. Men han har de senaste dagarna gått omkring och sjungit: "Tack för idag, tack för en underbart härlig dag"... och lett brett... man kan förstå varför....

Så varsågoda här har ni hela texten på denna alldeles fantastiska och jag vet inte vad jag ska säga, sång som min barndoms idol Agnetha Fältskog sjöng då det begav sig:


Tack för en underbar, vanlig dag

~ Thanks For A Wonderful, Ordinary Day ~
Originally titled Aftonbön i bästa TV-fotöljen
(Agnetha Fältskog / Bosse Carlgren)

Gode Gud, vad är klockan?
Över två, jag har somnat från TV:n igen
Men tack för filmen, den var bra.
Tack ska Du ha, Herre, Jarl Kulle beundrar jag,
Tack för idag, tack för en underbar, vanlig dag.

Tusen tack för att lunchkön var så kort idag,
För då hann jag springa
Och köpa skorna som jag ville ha.
Tack ska Du ha, Herre, dom passar mej riktigt bra,
Tack för idag, tack för en underbar vanlig dag.
Jag blev också glad för lappen från vår nya närbutik
Där Du gav mej tips om extrapris på kaffe.
Varje dag sker små under
Men så lätt det är att ta dom för givna,
Så lätt att sitta nöjd och bara ta.
Tack ska Du ha, Herre, för allt jag har fått idag,
Tack för idag, tack för en underbar vanlig dag.

Gode Gud, det är sent nu!
Snart halv tre, men hurra!
Det är lördag imorrn och jag kan sova hela dan.
Tack ska Du ha, Herre, nu släcker vi, Du och jag,
Tack för idag, tack för en underbar vanlig dag.
22/VII 1974
© Sweden Music


Håll med om att det är under bart. Denna låg hon på svensktoppen med 10 veckor 1976

Kommentarer:
Hälsningar från : Pia

Härligt att någon förstår svenks kultur

2006-04-15 @ 02:26:31

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits