A Fältskog 2

Påskafton. Solen skiner. Livet är härligt. Var tvungen att plocka fram skivan med Agneta Fältskog. Har plågat barnen med den hela morgonen. Maken går omkring och småskrattar.
Här kommer ytterligare ett  exempel på när svensktoppen var som bäst!

Gulleplutt
~ Sweetheart ~

Swedish version of
Golliwog
(Agnetha Fältskog / Bosse Carlgren

En lång och mörk man, rätt smal om midjan
Det har jag alltid önskat mig,
Fast du är fel sort, en ljus och rundkort,
Så har jag blivit kär i dig.
Gulleplutt!
När du kysser mig blir jag så snurrig,
Gulleplutt!
Kyss mig, kyss mig!
Aja baja,
Lugn i stormen, lugn i stormen!
Lugn i stormen, oooh, lugn i stormen!
Du vet hur det går till att få mig att gå i spinn,
Så inte rör det mig, att du är lite trind! Ahh!
Du är allt som är bra för mig
Du är allt jag vill va' för dig,
När du ler är du rar, och du ger när du tar
Och jag ber dig bli kvar hos mig!
Du är besvärlig, men du är härlig!
Du har nånting som tänder mig,
En aning mullig, men jättegullig
Med en frekvens som sänder mig!
Gulleplutt!
När du smeker mig blir jag så konstig,
Gulleplutt!
Smek mig, smek mig!
Aja baja,
Lugn i stormen, lugn i stormen!
Lugn i stormen, oooh, lugn i stormen!
Är jag ett litet barn, så är du mitt Gröna Lund,
Det spelar ingen roll att du är lite rund! Ahh!
Gulleplutt...aja baja!

Bara för att ni ska slippa påpeka det så har den här fömodligen aldrig legat på någon lista. Men den är kul!

Kommentarer:
Hälsningar från : den andra helena

ha ha ha...

helt revolting :)

2006-04-15 @ 10:54:43
Hälsningar från : Pia

Vad är det som händer ????? Svensktoppslåtar trodde jag inte du gillade.

2006-04-15 @ 11:03:11
Hälsningar från : den andra helena

jag tror nog dom pökat.

2006-04-15 @ 12:08:06
Hälsningar från : jag

tro vad ni vill snart kommer mera...

2006-04-15 @ 16:55:17

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits